رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی:

مدارس تا فرارسیدن ایام امتحانات باید دایر باشند

تهران (پانا) - رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت طبق قانون مدارس تا فرارسیدن ایام امتحانات باید دایر باشند و مدارس برای ارتقای جایگاه علمی و افزایش میانگین نمرات نهایی دانش‌آموزان باید اقدامات موثری را به انجام برسانند.

کد مطلب: ۱۴۶۸۷۴۸
لینک کوتاه کپی شد
مدارس تا فرارسیدن ایام امتحانات باید دایر باشند

همایش دور روزه آموزشی - توجیهی روسای ادارات مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش در محل باشگاه فرهنگیان به منظور تبیین اهداف، بررسی سیاست‌های ابلاغی و برنامه‌ریزی برای سال تحصیلی ۱۴۰۴_۱۴۰۳ مدارس و مراکز غیردولتی برگزار شد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش در این نشست تخصصی اظهار کرد: ۵۷ درصد مدارس غیردولتی سراسر کشور در مقطع ابتدایی است. بر اساس آمار اعلامی تا ۱۴۰۵ تراکم دانش‌آموزدر دوره ابتدایی کاهش زیادی خواهد داشت. 

احمد محمودزاده با بیان اینکه ۲ درصد مدارس غیردولتی فنی‌حرفه‌ای و ۳ درصد دیگر کاردانش هستند، گفت: تعداد دانش‌آموزان مدارس غیردولتی در هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای در سال گذشته رشد خوبی داشته است.

وی بر ثبت‌ اطلاعات همه دانش‌آموزان و پرونده آن‌ها در سامانه سیدا تاکید کرد و افزود: ساختار سازمانی مدارس و مراکز باید درست باشد و موسسین و مدیران مدارس بایست در جهت انجام برنامه های عملیاتی و تقویم اجرایی نهایت دقت را داشته باشند.

معاون وزیر آموزش و پرورش به تراز علمی دانش آموزان و امتحانات نهایی در خرداد ماه اشاره کرد و گفت: طبق قانون مدارس تا فرارسیدن ایام امتحانات باید دایر باشند و مدارس برای ارتقای جایگاه علمی و افزایش میانگین نمرات نهایی دانش آموزان باید اقدامات موثری را به انجام برسانند. 

محمودزاده بر توسعه و راه‌اندازی هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای در راستای افزایش توانمندی‌ها و مهارت‌افزایی نسل آینده در استان‌ها تاکید کرد و گفت: حتی شهرهایی که امکان راه‌اندازی هنرستان را ندارند می‌توانند دو رشته فنی را در ضمیمه مدارس متوسطه راه‌اندازی کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار