رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی:

محتوای آموزشی کتاب‌های زبان انگلیسی آموزشگاه‌ها باید متناسب با فرهنگ اسلامی و ملی باشد

تهران (پانا) - ‌نشست هم‌اندیشی موسسان آموزشگاه‌های زبان انگلیسی مراکز غیر‌دولتی با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی در سالن شهید حججی این سازمان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۶۷۰۴۱
لینک کوتاه کپی شد
محتوای آموزشی کتاب‌های زبان انگلیسی آموزشگاه‌ها باید متناسب با فرهنگ اسلامی و ملی باشد

‌به گزارش روابط عمومی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش‌، احمد محمودزاده در این مراسم با گرامیداشت یادوخاطره ‌شهدای انقلاب اسلامی به‌ویژه شهدای دانش‌آموز و فرهنگی و شهدای کنسولگری ایران در سوریه، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم ادامه‌دهنده راه شهدا باشیم و فرهنگی را که شهدا به‌خاطر آن جان‌شان را فدا کردند در جامعه زنده نگه داریم‌.

وی با اشاره به اینکه اگر قرار است در کشور اتفاقی بیافتد باید از آموزش و پرورش شروع شود، گفت: پایه اصلی نظام اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کشور نیروی انسانی است و این نیرو در آموزش و پرورش تربیت می‌شود لذا باید به این موضوع حساس باشیم و آموزش و پرورش را جدی بگیریم‌.

محمودزاده با تاکید بر اینکه دشمن در‌صدد است تا رشد و پرورش علمی‌، تربیتی و فرهنگی جامعه را با اختلال روبه‌رو کند، گفت: نباید اجازه دهیم آن‌ها با نفوذ در مدارس و مراکز آموزشی ما پیشرفت‌های علمی و تربیتی دانش‌آموزان و فرزندان‌مان را با چالش روبه‌رو کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر مساله حجاب و عفاف و لزوم توجه جدی به آن در مراکز آموزشی غیر‌دولتی گفت: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در فرمایشات اخیر خود فرمودند که مساله حجاب هم به لحاظ شرعی و هم به لحاظ قانونی باید در جامعه رعایت شود و این سازمان در اجرای منویات رهبر بزرگ انقلاب اسلامی هیچ تردیدی به خود راه نمی‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه فصل ممیزی ما با سایر نظام‌های آموزشی جهان پرداختن به مفاهیم تربیتی، فرهنگی و معنوی در کنار مسائل آموزشی به دانش‌آموزان است‌، تصریح کرد: کتب زبان انگلیسی باید به لحاظ محتوایی متناسب با فرهنگ اسلامی‌، ملی و دینی ما باشد و امیدواریم بتوانیم این موضوع را با کمک و همفکری شما سامان‌بخشی کنیم و در راستای اجرایی‌سازی منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) گام برداریم.

محمودزاده در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر توانمند‌سازی نیروی انسانی در مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی‌، گفت: مدرسانی که در این مراکز مشغول به فعالیت هستند باید حتما هم به لحاظ علمی و هم به لحاظ گزینشی صلاحیت داشته باشند و مورد تایید مراجع ذی‌صلاح قرار گیرند.

وی یادآور شد: سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی، دستگاه تعلیم و تربیت کشور و منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) باید در مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی مورد توجه باشد و فعالیت‌شان را در این چهارچوب هماهنگ کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار