بزرگترین محفل قرآنی دانش‌آموزان جهان اسلام همزمان در استان‌های سراسر کشور برگزار شد؛

پورثانی: قرآن بهترین مسیر برای رشد انسان‌ است به شرطی که معنا و مفهوم آن را درک کنیم

معجزه قرآن هدایت انسان‌هاست‌

تهران (پانا) - بزرگترین محفل قرآنی دانش‌آموزان جهان اسلام صبح امروز ۲۰ فروردین همزمان در استان‌های سراسر کشور برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۶۷۰۰۶
لینک کوتاه کپی شد
پورثانی: قرآن بهترین مسیر برای رشد انسان‌ است به شرطی که معنا و مفهوم آن را درک کنیم

به گزارش روابط عمومی‌ معاونت پرورشی و فرهنگی، بزرگترین محفل انس با قرآن کریم دانش‌آموزان جهان اسلام امروز دوشنبه بیستم فروردین ۱۴۰۳ همزمان با استان‌های سراسر کشور برگزار شد.

این محفل انس دومین سالی است که برگزار می‌شود و بزرگترین محفل انس با قرآن دانش‌آموزان جهان اسلام به حساب می‌آید که همزمان در ۲۰ هزار مدرسه و دارالقرآن برگزار شد.

‌این رویداد عظیم قرآنی دانش‌آموزی به همت و معاضدت معاونت ارتباطات و امور بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری و کمیسیون توسعه فعالیت‌های بین‌المللی قرآنی همزمان در بیش از ۱۵ کشور نیز اجرا شد.

‌در محفل قرآنی که در مسجد النبی (ص) شهرک آزادی منطقه ۹ به همت اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران به یاد شهدای دانش‌آموز غزه برگزار شد، حجت الاسلام محمدحسین پورثانی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش حضور داشت و از نزدیک شاهد برگزاری این محفل قرآنی بود.

پورثانی در این محفل خطاب به دانش‌آموزان و با طرح این سوال که پیامبران خدا چه معجزه‌هایی داشته‌اند، گفت: قرآن معجزه جاوید پیامبر اکرم (ص) است و البته همه پیامبران خدا معجزه‌هایی داشتند.

وی افزود: خداوند وقتی پیامبران را می‌فرستاد به بندگان و افراد جامعه نگاه می‌کرد؛ معجزه پیامبر برای افرادی است که سطح بالایی داشتند و اهل تفکر بودند.

پورثانی بیان کرد: قرآن فرستاده شد تا انسان‌ها تفکر کنند. معجزه قرآن این نیست که کسی با صوت قرآن تلاوت کند البته که خداوند می‌فرمایند قرآن را با صوت بخوانیم اما معجزه قرآن این است که انسان را هدایت می‌کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه صحبت‌های خود، قرآن را نسخه شفابخش بشریت دانست و گفت: علم در حال پیشرفت است، هوش مصنوعی و علم توسط انسان پیشرفت می‌کند و خالق این انسان، خداوندی است که قرآن را برای هدایت فرستاده است.

وی تاکید کرد: قرآن کاتالوگ رشد انسان و برای هدایت او است. این امر زمانی محقق می‌شود که معنی و مفهوم آن را درک کنیم، لذا لذت قرآن معجزه‌ای برای رشد انسان است.

پورثانی تصریح کرد: قرآن بهترین مسیر برای رشد ماست؛ پیامبر اکرم (ص) فرمودند به قرآن و اهل بیت تمسک جویید.

خبرنگار: مریم احمدی 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار