مشارکت ۷۰هزار نفری دانش‌آموزان در محفل انس با قرآن با محوریت طرح مسطورا؛

محمودزاده: طرح‌ ملی «مسطورا» انس با قرآن و سلامت روحی دانش‌‌آموزان را محقق می‌کند

تهران (پانا) - بزرگترین محفل انس با قرآن و افطاری همزمان دانش‌‌آموزان مدارس غیردولتی و هیات امنایی سراسر کشور با محوریت طرح ملی هم‌افزایی قرآنی زندگی با آیه‌ها (مسطورا) با حضور رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی در مجتمع آموزشی غیردولتی امام صادقی (ع) برگزار شد.

کد مطلب: ۱۴۶۶۹۱۲
لینک کوتاه کپی شد
محمودزاده: طرح‌ ملی «مسطورا» انس با قرآن و سلامت روحی دانش‌‌آموزان را محقق می‌کند

احمد محمودزاده در این مراسم با گرامیداشت یادوخاطره حضرت امام خمینی(ره)، شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهدای دانش‌آموز و فرهنگی و شهدای کنسولگری ایران در سوریه، اظهار کرد: خوشبختانه در تمام شهرستان‌ها هم‌اکنون ۷۰ هزار نفر در قالب طرح مسطورا در محفل انس با قرآن حضور دارند.  

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی ادامه داد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که نقشه راه آموزش و پرورش و نسخه شفابخش تعلیم‌و‌تربیت است، تربیت دانش‌آموز در تراز انقلاب اسلامی با خصوصیات خاص ذکر شده است. در این سند هم در راهبرهادی کلان و هم راهکاری اجرایی این سند، اشاره خوبی به تربیت قرآنی شده است و ما به دنبال این هستیم که این تربیت قرآنی شکل بگیرد.

وی افزود: ترویج و تبلیغ آموزه‌های قرآنی، تقویت روخوانی و روانخوانی قرآن، اقامه نماز و سواد قرآنی را که در راهکارهای مختلف سند تحول بنیادین مورد توجه قرار گرفته است را دنبال می،کنیم.

محمودزاده افزود: طبق انتظاراتی که از یک نوجوان و جوان در جمهوری اسلامی ایران که قرار است طبق این سند تربیت شوند سه ویژگی خاص تحصیل، تهذیب و ورزش مورد تاکید واقع شده است. ما باید کمک کنیم اقتدار علمی داشته باشیم، در کنار آن تهذیب هم باید در انسان شکل بگیرد که سلامت روح را به دنبال دارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه زندگی با قرآن، سلامت روحی ما را شکل می‌دهد،‌ گفت: انس با قرآن را در مسیر زندگی خود باید مورد توجه قرار دهیم و خوشبختانه طرح ملی مسطورا کمک می‌کند به این هدف مهم دست پیدا کنیم.

محمودزاده گفت: انشالله برنامه‌ریزی‌هایی که در طرح مسطورا شکل گرفته است، در تمام مدارس غیردولتی و هیات امنایی اجرا خواهد شد و به اهداف مهم این طرح دست پیدا خواهیم کرد.

وی با ابلاغ سلام وزیر آموزش و پرورش به دانش‌‌آموزان حاضر در این محفل گفت: انشالله دانش‌آموزان مدارس غیردولتی در این برنامه‌های فرهنگی و تربیت بدرخشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار