معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش خبر داد؛

‌برگزاری محفل جزءخوانی ‌و ‌انس با قرآن در ۸۰۰ دارالقرآن در سراسر کشور‌

‌۵۰ هزار محفل انس با قرآن در مدارس برگزار می‌شود

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش ویژه برنامه‌های دانش آموزان در ماه مبارک رمضان را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۴۶۶۸۱۴
لینک کوتاه کپی شد
‌برگزاری محفل جزءخوانی ‌و ‌انس با قرآن در ۸۰۰ دارالقرآن در سراسر کشور‌

به گزارش روابط عمومی‌ معاونت پرورشی و فرهنگی، حجت الاسلام محمدحسین پورثانی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در ارتباط تلفنی با رادیو فرهنگ درباره ویژه برنامه‌های دانش‌آموزان در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: طرح بزرگ مسطورا که زندگی آیه به آیه با قرآن است در آموزش و پرورش آغاز شده است و تا پایان ماه مبارک رمضان در مدارس ادامه دارد.

وی با بیان اینکه این طرح برای فرهنگیان تبدیل به یک دوره ضمن خدمت شده است افزود: طرح مسطورا برای دانش‌آموزان نیز در حال برگزاری است.

پورثانی ادامه داد: این طرح به پیک بهاری فعالیت قرآنی دانش‌آموزی متناسب با دوره‌های اول تا سوم ابتدایی تبدیل شد که در قالب فیلم، پوستر و ... تولید محتوا شده و برای دانش‌آموزان مسابقه جذاب نیز در حال اجراست.

معاون پرورشی و فرهنگی از برگزاری محافل انس با قرآن نیز خبر داد و گفت: ۸۰۰ دارالقرآن در سراسر کشور داریم که موضوع جزءخوانی قرآن و محافل انس با قرآن را دنبال می‌کنند. همچنین محافل انس با قرآن مدارس نیز در حال برگزاری است و از زمان بازگشایی مدارس به مرور ۵۰ هزار محفل انس با قرآن برگزار کرده و می‌کنند.

وی از برگزاری جشن روزه اولی‌ها در تهران خبر داد و تاکید کرد این جشن‌ها در سراسر استان‌ها آغاز شده است و تا پایان ماه مبارک رمضان در مدارس ادامه دارد.

معاون وزیر همچنین به فعالیت اردوگاه‌ها اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر ۳۴۶ اردوگاه داریم. امسال برنامه‌ها در اردوگاه‌ها به صورت دهه‌ای برگزار می‌شود و انتظار داریم ۳ میلیون دانش‌آموز وارد فعالیت‌های قرآنی شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار