وزیر آموزش و پرورش با خانواده شهید دانش‌آموز «سعید طوقانی» دیدار کرد

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش با خانواده شهید دانش‌آموز «سعید طوقانی» دیدار کرد.

کد مطلب: ۱۴۶۵۱۶۳
لینک کوتاه کپی شد
وزیر آموزش و پرورش با خانواده شهید دانش‌آموز «سعید طوقانی» دیدار کرد

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، در پانزدهمین روز از ماه مبارک رمضان و همزمان با روز میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام، رضامراد صحرایی با حضور در منزل شهید طوقانی، با خانواده این شهید گرانقدر دیدار و گفت و گو کرد.

وزیر آموزش و پرورش در این دیدار با اشاره به اخلاق و منش پهلوانی ورزشی شهید سعید طوقانی، اظهار کرد: مدرسه ای در بهارستان به نام شهید عزیز ساخته شده است که انشالله با مادر بزرگوار در مدرسه حضور پیدا خواهیم کرد و شهید را هر چه بیشتر برای دانش آموزان معرفی خواهیم کرد.

وی در ادامه افزود: برای ادامه مسیر پهلوانی ورزش کشور در بین دانش آموزان، مطالعه طرح زورخانه‌ای دانش آموزان آغاز خواهد شد که طی آن پس از طی مراحل قانونی پیگیر ساخت زورخانه‌هایی برای آموزش این ورزش برای دانش آموزان خواهیم بود.

در جریان حضور وزیر آموزش و پرورش، مادر شهید به بیان خاطرات این پهلوان ورزش کشور پرداخت.

گفتنی است طرح شهید طوقانی به عنوان یکی از طرح‌های توسعه‌ای ورزش زورخانه‌ای با همکاری فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و وزارت آموزش و پرورش در سراسر کشور آغاز شده است که تا کنون چهار هزار دانش آموز باستانی کار، آموزش دیده‌اند.

 شهید سعید طوقانی سال ۱۳۴۸ در تهران متولد شد. سعید یکی از نخبگان ورزش باستانی بود. پیش از انقلاب در سن هفت سالگی وارد گود زورخانه شد و به عنوان پهلوان کوچولوی پایتخت، معروف شد. او در سال ۶۲ و در حالی که فقط ۱۴ سال داشت، به جبهه حق علیه باطل رفت و در کنار دفاع از کشور، ورزش باستانی را در بین رزمندگان ترویج کرد. پهلوان «سعید طوقانی» در ۲۲ اسفندماه سال ۱۳۶۳ در شرق دجله به فیض شهادت نایل آمد.

در این دیدار وزیر آموزش و پرورش با اهدای لوح تقدیر، از خانواده‌ی این شهید گرانقدر و صبر و بردباری مادر شهید  تقدیر و تجلیل کرد.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار