معاون پرورشی و فرهنگی برنامه‌های این معاونت در ماه مبارک رمضان را تشریح کرد؛

‌میدان‌داری ۸۰۰ دارالقرآن در ماه مبارک رمضان/ ‌بزرگترین محفل انس با قرآن جهان اسلام برگزار می‌شود

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، ‌برنامه‌های این معاونت در ماه مبارک رمضان را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۴۶۲۹۸۳
لینک کوتاه کپی شد
‌میدان‌داری ۸۰۰ دارالقرآن در ماه مبارک رمضان/ ‌بزرگترین محفل انس با قرآن جهان اسلام برگزار می‌شود

به گزارش روابط عمومی‌ معاونت پرورشی و فرهنگی، حجت الاسلام محمدحسین پورثانی معاون پرورشی و فرهنگی با اشاره به برنامه‌های این معاونت در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: طرح ملی «مسطورا» که با هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف اجرا می‌شود، سطر به سطر و زندگی با آیات قرآن است؛ طرح مسطورا یک طرح ادامه‌دار برای آشنایی با مفاهیم و معانی قرآن است که در گام اول ۳۰ آیه از قرآن انتخاب شده است که در دو بخش فرهنگیان و دانش‌آموزان اجرا می‌شود.

پورثانی در ادامه با بیان اینکه گفتمان‌سازی جهاد تبیین و آشتی با قرآن، حفظ الفاظ قرآن همچنین کاربردی کردن قرآن در زندگی دانش‌آموزان و فرهنگیان از جمله اهداف اجرای این طرح است، عنوان کرد: در پایان این طرح از مدارس منتخب و برتر در اجرای این طرح ملی، تقدیر خواهد شد.

وی به دیگر برنامه‌های این معاونت اشاره و اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان، بزرگترین محفل انس با قرآن جهان اسلام را مانند سال گذشته داریم. فعالیت ۸۰۰ دارالقرآن در ماه رمضان، ترتیل‌خوانی، محافل انس با قرآن، جزءخوانی و آموزش قرآن در سطوح مختلف از جمله فعالیت‌های این مراکز در بهار قرآن خواهد بود. همچنین برگزاری محاقل جزء‌خوانی و پخش از رسانه ملی و شبکه شاد نیز به همراه مباحث مفاهیم و تدبر در قرآن از دیگر برنامه‌های معاونت به‌شمار می‌رود.

نمایشگاه قرآن از یکم تا ۱۴ فروردین در مصلی تهران برگزار می‌شود

معاون پرورشی و فرهنگی افزود: نمایشگاه قرآن از یکم تا ۱۴ فروردین در مصلی تهران برگزار می‌شود که در بخش آموزش و پرورش، اداره کل قرآن، عترت و نماز مسئولیت برگزاری را بر عهده دارد و دستاوردهای آموزش و پرورش و اجرای کارهای میدانی و نمادین از جمله اقدامات این اداره کل در نمایشگاه خواهد بود.

وی همچنین اضافه کرد: معاونت پرورشی و فرهنگی در ماه مبارک رمضان، ۲ ساعت برنامه پخش زنده در کانال‌های پرورشی و فرهنگی را با محوریت برنامه‌های مختلف مانند قرائت بخش‌هایی از دعای افتتاح به صورت روزانه، پخش دعای هر روز ماه مبارک رمضان از حرم‌ حضرت معصومه (س)، سخنرانی کوتاه، مناجات‌خوانی، ترتیل‌خوانی جزء به جزء قرآن از حرم‌ حضرت معصومه (س) و بررسی آیات مهدوی از ساعت ۱۵ تا ۱۷ به همراه اهدای جوایز به نفرات منتخب برگزار خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار