طرح مسطورا در کشور کلید خورد؛

باقری: دانش‌آموزان در مسطورا با آیه‌های قرآن زندگی‌ می‌کنند

تهران (پانا) - مدیرکل قرآن، عترت و نماز پیرامون اجرای طرح ملی مسطورا در ماه مبارک رمضان توضیحاتی را ارائه داد.

کد مطلب: ۱۴۶۲۳۱۵
لینک کوتاه کپی شد
باقری: دانش‌آموزان در مسطورا با آیه‌های قرآن زندگی‌ می‌کنند

به گزارش روابط عمومی معاونت پرورشی و فرهنگی، میکائیل باقری مدیرکل قرآن، عترت و نماز در گردهمایی معاونان پرورشی و فرهنگی ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد پیرامون اجرای طرح ملی مسطورا اظهار کرد: اجرای این طرح مورد تاکید وزیر آموزش و پرورش است که با هم افزایی دستگاه های مختلف برگزار و اجرا می‌شود.

وی افزود: مسطورا سطر به سطر و زندگی با آیات قرآن است؛ طرح مسطورا یک طرح ادامه‌دار برای آشنایی با مفاهیم و معانی قرآن است. در گام اول ۳۰ آیه از قرآن انتخاب شده است که در دو بخش فرهنگیان و دانش‌آموزان اجرا می‌شود.

باقری در ادامه با بیان اینکه گفتمان‌سازی جهاد تبیین و آشتی با قرآن، حفظ الفاظ قرآن همچنین کاربردی کردن قرآن در زندگی دانش‌آموزان و فرهنگیان از جمله اهداف اجرای این طرح است، عنوان کرد: در پایان این طرح از مدارس منتخب و برتر در اجرای این طرح ملی، تقدیر خواهد شد.

وی اضافه کرد: برگزاری اجلاس نماز را پیش رو ‌داریم که استان لرستان، دبیرخانه اجرای اجلاس نماز خواهد بود. در اجلاس نماز به دنبال این موضوع هستیم که فعالان نماز دانش آموزی و الگوهای موفق نماز را معرفی و از آنان تقدیر کنیم‌.

باقری ادامه داد: موضوع باشگاه موذنان نیز پیگیری خواهد شد؛ بنا به تاکید وزیر آموزش و پرورش، تلاش داریم ۲۰ هزار موذن دانش‌آموز در سال آینده شناسایی شوند تا هرجا لازم بود، اذان بگویند برای شناسایی موذنان نورینو یک بستر مهم خواهد بود که ۸ هزار موذن فعال تاکنون شناسایی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار