تولید و عرضه حدود ۳۵۰۰ محصول و وسایل آموزشی و کمک آموزشی از سوی شرکت صنایع آموزشی؛
احمدی: بازار منطقه تشنه محصولات شرکت صنایع آموزشی ایران است
تهران (پانا) - مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان امکانات، توانمندیها و خوشنامی برند شرکت صنایع آموزشی را یک فرصت بیبدیل برای بهسازی و توسعه این مجموعه بیان و تاکید کرد باید از ظرفیتهای عظیم بخش آموزش و پرورش کشور بهمنظور تقویت برند ملی صنایع آموزشی و احیای این برند استفاده کنیم.
به گزارش روابط عمومی صندوق ذخیره فرهنگیان، محسن احمدی ضمن بازدید از بخشهای تولیدی شرکت صنایع آموزشی، در جمع مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و مدیران این شرکت، از صنایع آموزشی به عنوان یک برند ملی خوشنام و خوشسابقه یاد و تاکید کرد این مجموعه باید با تغییر رویکردها و تعیین استراتژیهای صحیح و کارآمد به یکی از شرکتهای سودآور صندوق ذخیره تبدیل شود.
شرکتهای زیانده در مجموعه صندوق را تحمل نمیکنیم
مدیرعامل صندوق تصریح کرد: در کنار همه افتخاراتی که صنایع آموزشی در کارنامه خود دارد، باید اولویت نخست آن سودآوری برای فرهنگیان عضو صندوق باشد چون که فرهنگیان عضو ماهانه ۳ تا ۵ درصد از حقوق خود را به صندوق واریز میکنند و انتظار دارند در زمان بازنشستگی عایدی و دریافتی مناسبی داشته باشد.
ضرورت تبدیل شدن صنایع آموزشی به یک مجموعه دانش بنیان
مدیرعامل صندوق با بیان اینکه شرکت صنایع آموزشی را با بهرمندی از توان شرکتهای دانشبنیان و خلاق به اوج بازمیگردانیم تاکید کرد: شرکت صنایع آموزشی در میان مجموعهای از سازمانها و نهادهای علمی و پژوهشی، شرکتهای دانشبنیان و برترین دانشگاهای کشور در تهران قرار دارد، لذا باید در اسرع وقت به دانش روز مجهز شده و بهعنوان یک شرکت دانشبنیان احیا شود و در این زمینه نیز میتوانید از ظرفیت اتاق فکر مدیران آموزشگاهها استفاده کند.
احمدی با بیان اینکه شرکت صنایع آموزشی قدمت بالایی دارد و در تغییرات نظام آموزشی کشور از وضعیت سنتی به ساختار مدرن نقش مهمی ایفا کرده است گفت: برای برونرفت از وضعیت موجود و برای رسیدن به نقطه مطلوب و درخشان، ساختار این شرکت نیاز به تحول جدی دارد.
شرکت صنایع آموزشی باید بازار خاورمیانه را تسخیر کند
احمدی با اشاره به اینکه صنایع آموزشی به عنوان یک برند خوشنام ملی میتواند احیا شود و بازار خاورمیانه را تصاحب کند اعلام کرد: در این مسیر، حاکمیت نیز پشتوانه و حمایتگر ما خواهد بود.
مدیرعامل صندوق ذخیره لزوم تهیه برنامه کوتاهمدت، میانمدت و بلندمدت از سوی شرکت صنایع آموزشی به منظور خروج از زیان و سودآور شدن را یادآور شد و گفت: از وقتی فعالیتم را در صندوق آغاز کردم برای خودم نسبت به اعضای یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفری اعضای صندوق تعهد ایجاد کردم و در رسانهها هم اعلام کردیم که شرکتی که برای سودآوری برنامه نداشته باشد باید تعیین تکلیف شود.
ضرورت رقابتی شدن محصولات شرکت صنایع آموزشی
احمدی راه سودآورشدن شرکت صنایع آموزشی را توجه دانش روز و اقتصاد دیجیتال عنوان کرد و افزود: حرکت در این مسیر زمینه رقابتیشدن شرکت را ایجاد و باعث توسعه بازار فراتر از بازار آموزش و پرورش خواهد شد.
لزوم تمرکز بر بازار آموزشی کشور
وی با تاکید بر تمرکز فعالیت شرکت صنایع آموزشی بر حوزه بازار آموزشی کشور خطاب به مسئولان این شرکت، بهرهمندی از همه فرصتهای موجود در مراکز آموزشی از جمله مهدکودکها را با هدف توسعه و احیای شرکت خواستار شد. از سوی دیگر توسعه محصولات مبتنی بر فناوری و دانشروز باید به طور جدی در دستور کار باشد.
ضرورت بازاریابی توسعه گرا و بازارسازی در منطقه
مدیرعامل صندوق ضرورت بازاریابی توسعه گرا و حضور در بازارهای منطقهای خاورمیانه و اوراسیا را یادآور شد و افزود: طبق آمارها، گردش مالی جهانی صنعت اسباببازی ۱۰۰ میلیارد دلار در سال است و سهم ایران از این حوزه ۳۰۰ میلیون دلار برآورد شده که ۳ دهم درصد است، بنابراین باید بتوانیم سهم قابل توجهی از بازار صنعت اسباببازی، بخصوص اسباببازیهای آموزشی را به دست آوریم و متناسب با پیشرفتهای فناورانه و روزآمد، محصولات ارزشمند، کاربردی و جذاب را به دست کودکان و نوجوانان ایران اسلامی برسانیم.
بازار منطقه تشنه محصولات شرکت صنایع آموزشی
وی در همین زمینه افزود: بازار ۲۰۰ میلیونی پاکستان یک فرصت کمنظیر برای محصولات شرکت صنایع آموزشی است و اگر بازار لوازم نوشتافزار کمک آموزشی را هم به سایر بازارهای اضافه کنیم، علاوه بر جمعیت ۸۰ میلیونی ایران، بازار کشورهایی مانند عراق، افغانستان و برخی کشورهای اوراسیا تشنه محصولات صنایع آموزشی است.
تشکیل مرکز نوآوری در صنایع آموزشی
مدیرعامل صندوق با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر توسعه فناوریهای اشتغالزا در کشور، یادآور شد: یکی از حوزههای فناورانه، حوزههای دانشبنیان و خلاق است، بنابراین میتوان با ایجاد مرکز نوآوری در شرکت صنایع آموزشی از طریق همافزایی کارآفرینان و دانشجویان و تیمسازی آنها در شرکتهای نوآور، موفقیتهای زیادی کسب کرد.
مزیتهای نسبی شرکت صنایع آموزشی کمنظیر است
احمدی با اشاره به نفوذ ۴۰ درصدی آموزش و پرورش در سیستم اداری کشور و حضور حدود ۲۰ میلیون دانشآموز خاطر نشان کرد اگر این بازار را تصاحب کنید سود آن به جیب معلم برمیگردد. مضافا به اینکه اگر محصولات مناسبی عرضا کنید این جمعیت عظیم ذینفعان، خودشان مبلغ شرکت صنایع آموزشی میشود.
احمدی در پایان با بیان اینکه در این بازار ، رقبای جدی برای ما وجود دارند افزود: در حال حاضر بیش از ۱۷۰ شرکت در حوزه صنایع آموزشی در کشور فعالیت دارند. بنابراین لازم است هیات مدیره و تیم مدیریتی شرک صنایع آموزشی به صورت جدی و عملیاتی، روی برنامههای خروج از زیان و توسعه بازار در داخل و خارج تمرز کند زیرا اینها مطالبات جدی صندوق و فرهنگیان کشور است.
در این دیدار مدیرعامل هلدینگ تدبیرگران اطلس، مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت صنایع آموزشی گزارشی از روند فعالیتها، اقدامات، چالشها و برنامههای این شرکت ارائه کردند.
شرکت صنایع آموزشی با نیم قرن سابقه فعالیت
شرکت صنایع آموزشی با سابقه حدود ۵۰ ساله خود، یکی از مهمترین برندهای کشور در حوزه صنایع آموزشی است و به عنوان بازوی اجرایی وزارت آموزش و پرورش در طراحی، تولید و تامین وسایل آموزشی و کمک آموزشی کشور فعالیت میکند.
این شرکت که از زیرمجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان بوده و به خدمترسانی به جامعه آموزشی کشور مشغول است در زمینی به مساحت ۴۰ هزارمتر مربع استقرار یافته و حدود ۳۵۰۰ محصول و وسایل آموزشی و کمک آموزشی تولید و عرضه میکند.
طراحی و تولید طیف وسیعی از محصولات منطبق با سرفصلهای کتابهای درسی و فناوریهای مقاطع زمانی مختلف با همکاری سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی ماموریت اصلی این شرکت است.
ارسال دیدگاه