ضرورت آموزش پیش از شروع دوره دبستان
تهران (پانا) - معاون رسانه وزارت آموزش و پرورش به نقل از وزیر آموزش و پرورش نوشت توجه به سنین پیش از دبستان بهمعنای عدم توجه به مدرسه یا جابهجایی کودکستان با مدرسه نیست. یک نظام تربیتی پیشرو آموزش مولفههای تربیتی را از سن پیش از دبستان شروع میکند.
مصطفی پردلی معاون رسانه وزارت آموزش و پرورش در ویراستی نوشت:
«دیروز مطلبی با موضوع اهمیت آموزش پیش از شروع دوره دبستان در برنامه ستاپ مطرح شد. بعد از این صحبت اعضای حاضر در جلسه که در بین آنها متخصصان حوزه تعلیم و تربیت با تعداد قابل توجهای به چشم میخورد با تشویق خود از این مطلب استقبال کردند. برای من که در آن سالن حضور داشتم این موضوع جالب شد و ...
امروز با یک جستجو کوتاه به نتایج جالبی رسیدم که با شما به اشتراک میگذارم
۱_ مطلب اول بخشی از مصاحبه دکتر بهنام بهراد عضو هیئت علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در گفتگو با خبرگزاری ایسنا ۲۹ بهمن ۱۴۰۲:
۲_خبرگزاری فارس مهر ۱۳۹۶ گزارشی با عنوان بررسی نظام آموزشی در ۹ کشور/جدول آموزشی کشورها منتشر میکند که در بخشهایی از این گزارش آمده است که برخی کشورهای جهان مثل انگلستان حتی آموزش رسمی خود را از ۵سالگی شروع و در ۱۵ سالگی به اتمام میرسانند .کامل گزارش را در سایت بخوانید
و امروز وزیر آموزش و پرورش توضیحات تکمیلی خود را در مورد گفتگو دیشب در همایش هزار نفری مرشدخوانی اعلام کرد وگفت: "توجه به سنین پیش از دبستان به معنای عدم توجه به مدرسه یا جابهجایی کودکستان با مدرسه نیست و تمرکز بر بازه سنی تولد تا دبستان و شکلگیری ویژگیهای کار گروهی، نظم و موارد دیگر از سنین پایین در کودکان قطعا پایدارتر خواهد بود. یک نظام تربیتی پیشرو آموزش مولفههای تربیتی را از سن پیش از دبستان شروع میکند.»
ارسال دیدگاه