وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

‌اختصاص ۶۰ میلیون دلار از حساب ذخیره ارزی به سازمان نوسازی مدارس

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش از اختصاص ۶۰ میلیون دلار از حساب ذخیره ارزی به سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۶۱۸۵۷
لینک کوتاه کپی شد
‌اختصاص ۶۰ میلیون دلار از حساب ذخیره ارزی به سازمان نوسازی مدارس

رضامراد صحرایی در آیین تقدیر از مهندسان سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، بر ضرورت استفاده از گنجینه‌‌های علمی کشور به ویژه علوم خواجه نصیرالدین طوسی تاکید و اظهار کرد: باید این هویت سرتاسر افتخار را احیا کرد. 

وی ادامه داد: سازمان نوسازی در نظام حکمرانی کشور یک ستاره است. تبدیل کردن ایران به کارگاه مدرسه‌سازی، تکمیل، تجهیز یا احداث ۶۸۰۰ مدرسه در دو سال، اهتمام ستودنی شماست و کارویژه‌ای که وزارت راه و مسکن هم اذعان دارد که کاری تخصصی است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه فضا، معلم سوم است،‌ گفت: بعد از پدر و مادر و معلم مدرسه، فضا به غایت در یادگیری دانش‌آموز اثر می‌گذارد. هندسه، چیدمان و رنگ این فضا کاملا یک کار تعلیم و تربیتی است. کار شما کاملا تعلیم و تربیتی است.

وزیر آموزش و پرورش ضمن قدردانی از دولت و پیگیری‌های ریاست سازمان نوسازی برای اختصاص ۶۰ میلیون یورو از صندوق ذخیره ارزی جهت نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: همچنین معتقدم که برنامه هفتم یک نقطه عطف برای آموزش و پرورش است. 

وی بر اهمیت اجرای سند تحول بنیادین در کار مدرسه‌سازی تاکید کرد و گفت: در کار مدرسه‌سازی در کنار تخصص ویژه‌ای که دارید به مقتضیات محیطی، جغرافیایی و هویتی هم باید توجه کرد. حتما مطالعات جمعیت‌شناختی را در بحث مدرسه‌سازی اجرا کنید. اقتضائات خود دانش‌آموزان در ساخت مدرسه را هم مد نظر قرار دهید. این بچه‌ها باید پر جنب‌وجوش بار بیایند. باید ویژگی‌های دانش‌آموزان را به رسمیت بشناسیم. چیدمان کلاس و مدیریت کلاس را پیمانکاران شما هم باید بدانند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار