در پی اجرای طرح رتبهبندی معلمان مطرح شد؛
تکریم جایگاه معلم موجب ارتقای شاخصهای فرهنگی و معنوی شخصیت معلم
تهران (پانا) - مدیر عامل کانون فرهنگیان شاهد و ایثارگران کشور ضمن اشاره به اجرای طرح رتبهبندی، تکریم جایگاه معلم را دلیلی برای ارتقای شاخصهای فرهنگی و معنوی شخصیت معلم بیان کرد.
محمد فتحی مدیر عامل کانون فرهنگیان شاهد و ایثارگران کشور در گفتوگو با پانا، با اشاره به اجرای طرح رتبهبندی و اهمیت آن، اظهار کرد: «رتبهبندی معلمان پس از سالها در این دولت عملیاتی شد و اجرای آن نیز اعتراضات برخی از معلمان را در پی داشت که مهلت ثبت اعتراضات تا حدودی نارضایتیها را کاهش داد. همچنین ارزشگذاری و رتبهدهی فعالیت معلمان و اعتلای منزلت و جایگاه اجتماعی آنان سبب افزایش بهرهوری و کارایی در حیطه آموزش کشور خواهد شد.»
تکریم جایگاه معلم موجب ارتقای شاخصهای فرهنگی و معنوی شخصیت معلم خواهد شد
وی افزود: «تکریم جایگاه معلم در نظام رتبهبندی و توجه به منزلت اجتماعی معلم تراز سند تحول، باعث ارتقای شاخصهای فرهنگی و معنوی شخصیت معلم خواهد شد. طرح رتبهبندی معلمان در صورت بازنگری و رفع ایرادات کارشناسی گام مهمی در ارتقای کیفی دانش، مهارت، صلاحیت و تثبیت مرجعیت معلمان و ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت و کمک به معیشت و رفاه فرهنگیان است.»
اجرای طرح رتبهبندی، نشاندهنده توجه رئیس جمهور به نظام تعلیم و تربیت است
فتحی در ادامه گفت: «ضمن تشکر از رئیس جمهور بابت تخصیص بودجه با توجه به مشکلات اقتصادی و پولی و تحریمها، این کار ایشان نشاندهنده توجه به آموزش و پرورش و معلمین زحمتکش در نظام تعلیم و تربیت است. در کل تخصیص این اعتبارات با حجم مشکلات اقتصادی و تحریمها، کار بزرگی است.»
ارسال دیدگاه