معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش‌:

دانش‌آموزخبرنگاران پانا نقش ‌مهمی برای امید‌آفرینی در جامعه دارند

از ظرفیت خبرگزاری پانا برای ارتقای سواد رسانه‌ای و تقویت استعدادهای دانش‌آموزان استفاده می‌شود

تهران(پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان نقش دانش‌آموزخبرنگاران پانا در موضوع جهاد‌ تبیین، گفت تبیین به معنای دریافت واقعیت‌های موجود و بیان هنرمندانه آن به افرادی است که از این واقعیت‌ها اطلاعی ندارند. خبرگزاری پانا با توجه به اینکه تنها رسانه دانش‌آموزی کشور است، می‌تواند با ذائقه دانش‌آموزان حقایق را کشف و به آنان اطلاع دهد.

کد مطلب: ۱۴۱۱۴۸۰
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزخبرنگاران پانا نقش ‌مهمی برای امید‌آفرینی در جامعه دارند

اصغر باقرزاده در گفت‌وگو با پانا با تاکید بر اینکه یک خبرنگار خوب نیازمند دقت، توجه و آرامش در تنظیم خبر است، اظهار کرد: «نگارش یک گزارش و خبر حرفه‌ای، نیازمند تمرین و تکرار ‌است‌؛ از این رو صبر و حوصله یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک خبرنگار حرفه‌ای است. ویژگی‌های ذاتی دختران از قبیل خلاقیت و ظرافت از عوامل تاثیرگذار در نگارش بهتر خبر است.»

وی ادامه داد: «از آن‌جایی که امروز رسانه‌ها به ابزاری بسیار مهم در جهت از بین بردن یاس، ایجاد نشاط، پررنگ‌کردن هویت ‌یا برهم‌زدن هویت تبدیل شده‌اند، تلاش دانش‌آموزخبرنگاران در تولید محتوای سالم، صریح، صحیح و به‌موقع، موجب انعکاس نشاط و ارتقای سطح سواد رسانه‌ای می‌شود و نقش بسیار مهمی در امید‌آفرینی در جامعه برعهده آن‌هاست.»

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای موفقیت در هر کاری، باید دانش و مهارت کافی در آن عمل وجود داشته باشد، بیان کرد: «بهره‌بردن از اساتید موجه و گوش‌سپاری به تجربیات آنان، موجب ارتقای دانش خواهد شد. در ‌اردوی آموزش خبرنگاری پانا شاهد حضور اساتید بسیار خوبی در حوزه رسانه هستیم‌ که دانش‌آموزان عزیز باید به بهترین نحو ممکن از حضور آن‌ها استفاده کنند.»

باقرزاده ضمن تشریح فعالیت‌های معاونت پرورشی و فرهنگی در جهت بهبود عملکرد فعالیت‌های خبری دانش‌آموز خبرنگاران، افزود: «خبرگزاری پانا یکی از بخش‌های مهم مدیریت فضای رسانه و مجازی را بر عهده دارد. تلاش بر این است که در مرکز‌ رسانه‌ای سازمان دانش‌آموزی کشور، نهایت استفاده از ظرفیت خبرگزاری پانا صورت گیرد تا شاهد ارتقای سواد رسانه‌ای، رشد و تقویت استعدادهای دانش‌آموزان باشیم.»

وی ضمن بیان نقش دانش‌آموزخبرنگاران پانا در موضوع جهاد‌ تبیین، خاطرنشان کرد: «تبیین به معنای دریافت واقعیت‌های موجود و بیان هنرمندانه آن به افرادی است که از این واقعیت‌ها اطلاعی ندارند. خبرگزاری پانا با توجه به اینکه تنها رسانه دانش‌آموزی کشور است، می‌تواند با ذائقه دانش‌آموزان حقایق را کشف و به آنان اطلاع دهد.»

دانش‌آموز خبرنگار: عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار