وزیر آموزش و پرورش در آیین اختتامیه سی‌وهفتمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش:

کلید حل مشکل آموزش‌وپرورش قوی‌شدن از درون و گذشته‌نگری برای آینده‌سازی است

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در آیین اختتامیه سی‌وهفتمین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش گفت کلید حل مشکل آموزش و پرورش، قوی شدن از درون و گذشته‌نگری برای آینده‌سازی است.

کد مطلب: ۱۳۹۶۶۴۳
لینک کوتاه کپی شد
کلید حل مشکل آموزش‌وپرورش قوی‌شدن از درون و گذشته‌نگری برای آینده‌سازی است

رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در سی و هفتمین اجلاس روسا و مدیران سراسر کشور به دو راهبرد کلیدی و اصلی در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: اولین راهبرد یک دست شدن تمام نظام آموزش و پرورش مبتنی بر تعلیم و تربیت است. کلید حل مشکل آموزش و پرورش قوی شدن از درون از طریق باهم بودن، انسجام، همکاری، هم‌سازی، اتحاد و پویا بودن مولف، معلم و محصل این نظام می‌باشد. دومین راهبرد مهم گذشته نگری برای آینده سازی و حفظ شان معلمی با جداسازی از مشکلات تعلیم و تربیت است که ما باید دائماً در کوشش تحول باشیم.

وی نسبت به اقدامات لازم در برنامه مسئولان اظهار داشت: تشکیل هیئت اندیشه ورز در وزارت و سطح استان‌ها و مناطق به منظور گردهمایی برای گفت و گو و حل مشکلات همچنین برش استانی و وجود نهضت سند خوانی و توجه ویژه به اهداف آن و اجرای گام به گام این سند در سراسر نظام تعلیم و تربیت اهمیت دارد.

عضو کابینه دولت سیزدهم‌ نقطه ابتکار و رشد کشور را قانون مدرسه و برنامه ریزی در چارچوب سیاست های محلی با ارتقای مدیران مدارس دانست و تاکید کرد: اجلاس مدیران مدارس با حضور مدیران ستادی هر چه زودتر برگزار شود.

در ادامه وزیر آموزش و پرورش از جمله اقدامات و برنامه های مهم را جدی گرفتن موضوع انتصاب و انتخاب مدیران، اعلام نتایج اعتراضات رتبه بندی و رسیدگی به اعتراضات به زودی و همزمان با صدور احکام، تشکیل مدارس تحولی و بازدید از آن، توجه و تقویت مدارس سمپاد در جهت استفاده و کشف ظرفیت و هوش بالای دانش آموزان و قرار گیری در مسیر درست، تقویت معلمان ابتدایی به عنوان مهم ترین نقطه در پرورش فرزندان این مرز و بوم، تقویت مدارس دولتی،کارسپاری به دانش آموزان، گفتگو با مدیران و معلمان و اولیا، جدی گرفتن موضوع سلامت جسم و روان و تربیت بدنی در سراسر کشور، تقویت دانشگاه فرهنگیان برای اسکان و جذب، جدی گرفتن کانون مدرسه در محله در راستای کتاب خوانی، قصه گویی برای دانش‌آموزان، تولید آثار هنری با محوریت معلم در راستای افزایش شان و منزلت معلمی دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار