باقرزاده مطرح کرد؛

تغییر رویکرد نظارت و ارزیابی فعالیت‌های مربیانِ تربیتی از کمی به کیفی

گلستان(پانا) - معاون پرورشی وفرهنگی وزارت آموزش و پرورش در جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش استان گلستان گفت تغییر رویکرد نظارت و ارزیابی فعالیت‌های مربیان تربیتی مدارس از کمی به کیفی، از جمله برنامه‌های مهم معاونت پرورشی است.

کد مطلب: ۱۳۸۷۰۷۱
لینک کوتاه کپی شد
تغییر رویکرد نظارت و ارزیابی فعالیت‌های مربیانِ تربیتی از کمی به کیفی

با حضور اصغر باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی وزارت، جلسه شورای معاونین اداره کل، مدیران شهرستانها و معاونین پرورشی مناطق ۱۴ گانه استان گلستان در سالن کنفرانس مرکز آموزشی و رفاهی فرهنگیان گرگان برگزار شد.

در این نشست، باقر زاده ضمن تشکر از تلاش‌های شبانه روزی اداره کل آموزش و پرورش گلستان، گفت: آنچه که امروز در جامعه دیده می شود، خوب یا بد، محصول کار و تلاش گذشتگان است و آنچه که در آینده دیده خواهد شد، محصول فعالیت امروز ما خواهد بود، چرا که نتایج اقدامات در زمینه آموزش و پرورش، در همین لحظه به بار نمی‌نشیند.

وی تمرکز بر ارتقا و بهینه سازی نیروهای انسانی، مردمی‌سازی و افزایش مشارکت مردم و به ویژه دانش آموزان در پیشبرد امور و نیز مدرسه‌ای سازی برنامه‌ها بخصوص در حوزه پرورشی را سه بعد از مهمترین ابعاد و سیاست‌های برنامه‌های وزارتخانه عنوان کرد و افزود: ندیده گرفتن اختیار و اراده تربیت‌شونده در تربیت و پرورش، از چالش‌های اساسی حوزه پرورشی است.

وی با اشاره به اینکه لازم است اختیار و اراده تربیت‌شونده در تربیت و پرورش به جد در نظر گرفته شود، وضعیت کمی و کیفی نیروی انسانی پرورشی را از جمله چالش‌های مهمی برشمرد که در سالهای اخیر کمتر به آن توجه شده است.

باقرزاده یکی از رویکردهای مهم وزارتخانه را در سال جاری، توجه به آزادسازی مدیران و مربیان پرورشی، از دستوری کار کردن آنها عنوان کرد و بیان داشت : تلاش شده است تا روش کار این افراد، بیش از آنکه در چارچوب بخشنامه‌ها باشد، بر مدار اقتضا و تشخیص درستِ شرایط، رهنمون داده شود.

معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش، انتظار خود را از مدیران و مربیان پرورشی بر دو مدار تکلیفی و اقتضایی دانست و گفت: کافی است مدیران و مربیان پرورشی برای تحقق ۵ هدف اساسی و واجب شامل ایمان با تمرکز بر نماز و انس با قرآن، امید با تمرکز بر سفر و اردوهای تربیتی، هویت با تمرکز بر عضویت دانش آموزدر دستکم یک تشکل دانش آموزی، نشاط شامل شرکت دانش آموزان در مسابقات مختلف و خردورزی با تمرکز بر فراهم سازی موقعیتهای گفتگو بین دانش آموزان و مسئولان (که در سند تحول قرار داشته و در چارچوب منویات مقام معظم رهبری است) برنامه های متمرکز و تکلیفی داشته باشند.

وی افزود: در بقیه موارد، مدیران و مربیان، می‌توانند متناسب با شرایط مدرسه، فعالیت‌های دیگری را که درست و مناسب می‌دانند به صورت ابتکاری به انجام برسانند؛ در این صورت، انتظار می‌رود کارها به جای آنکه بر محور بخشنامه‌ها باشد، بر محور اقتضائات مدرسه‌ای انجام شود.

باقرزاده در بخش دیگری از سخنان خود، سامانه نورینو را طرحی به منظور پایش مدیریتی حوزه پرورشی در وزارتخانه معرفی کرد و بیان داشت: با این سامانه که داده‌های آن بر اساس خوداظهاری ادارات کل، مناطق و مدارس تکمیل می‌شود می‌توان قدم‌های مهمی برای پایش وضعیت عملکردی امور پرورشی برداشت.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: افزون بر تلاش برای تحقق وظایف عمومی، به گونه‌ای برنامه ریزی شده است که اعتبارات محدود معاونت، به طور عملکردی و در چارچوبی هدفمند توزیع شود و تا حد ممکن، به وضعیت امکانات استانی رسیدگی خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار