وزیر آموزش و پرورش در آیین تجلیل از مدال‌آوران المپیادهای علمی:

قرار گرفتن ایران در قله‌های علمی دنیا حاصل عملکرد نخبگان است

وزارت آموزش و پرورش، مدال‌آوران المپیاد را مدالی بر گردن خود می‌داند/ ویژگی مهم نخبگان این است که علاوه بر مدار علمی، مدال اخلاق و تربیت را هم کسب کرده‌اند

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش گفت جمهوری اسلامی ایران امروز بر قله‌های علمی دنیا قرار گرفته که این دستاورد بزرگ، حاصل عملکرد نخبگان است.

کد مطلب: ۱۳۷۹۶۰۶
لینک کوتاه کپی شد
قرار گرفتن ایران در قله‌های علمی دنیا حاصل عملکرد نخبگان است

رضامراد صحرایی در آیین تجلیل از مدال‌آوران المپیادهای علمی تابستان ۱۴۰۱ اظهار کرد: سرمایه اصلی و محور توسعه هر کشوری، نیروی انسانی است و نخبگان نیز در بین نیروی انسانی، جایگاه ویژه‌ای دارند.

وی، آیین تجلیل از مدال‌آوران المپیادهای علمی را جلسه و نمایش امید و اقتدار ایران دانست و خاطرنشان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران بر قله‌های افتخار نشسته که نتیجه عملکرد نخبگان ایران است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز اگر در سلول های بنیادی، جزو کشورهای اول دنیا هستیم، حاصل عملکرد نخبگان است و اگر در صنعت موشکی به نقطه‌ای رسیده‌ایم که هیچکس جرات نگاه چپ به ایران ندارد و اگر موشکی به فضا پرتاب می‌کنیم و اگر در فناوری هسته‌ای و سایر علوم به موفقیت‌هایی رسیده‌ایم، همه این‌ها حاصل عملکرد نخبگان کشور است.

صحرایی با بیان اینکه نخبگان، کشورمان را بیمه کرده‌اند که افتخار بزرگی است، ادامه داد: رویکرد دولت، رویکرد پیشرفت مبتنی بر عزت است. روزی در این کشور گفته می‌شد در حال مذاکره هستیم اما آزمایش‌های موشکی مانع مذاکرات می‌شود اما امروز موشک‌هایی ازجمله موشک هایپرسونیک فتاح را تولید می‌کنیم که باعث می‌شود کشورهای خارجی، پای میز مذاکره با ایران می‌نشینند.

وی خاطرنشان کرد: ایران هیچ وقت ضعیف نبوده و هر وقت کسانی خواسته‌اند ایران را ضعیف نشان دهند، خودشان ضعیف بوده‌اند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: امروز دنیا چاره‌ای جز تحسین ایران ندارد و این هم به همت نخبگان حاصل شده است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: ما در شرایطی در بخش‌های مختلف علمی و صنعتی به صدر آمده‌ایم که در حال رقابت با کسانی نبودیم که قصد آمدن به صدر را داشتند بلکه در حال رقابت با افراد و جریاناتی بودیم که می‌خواستند ایران را ضعیف کنند.

وی خطاب به مدال‌آوران المپیادهای علمی اظهار کرد: این مدال، شما را از دیگران متمایز می‌کند و به دست آوردن مدال، آغاز نخبگی است. شما تکلیف بسیار مهمی بر عهده دارید که باید سعی کنید آن را تا انتها به درستی انجام دهید.

صحرایی افزود: ویژگی مهم نخبگان در جهان این بوده که مدال اول را مقدمه مدال‌های بعدی خود کرده‌اند و آن‌هایی که در ذهن ما زنده‌اند، علاوه بر مدار علمی، مدال اخلاق و تربیت را هم کسب کرده‌اند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نقش دانش‌آموزان و نخبگان شهرستانی در پیشرفت کشور ادامه داد: شهرستانی‌ها نقش بسیار زیادی در رساندن ایران به قله دارند و با اطلاع عرض می‌کنم که عموم نخبگان ایران، شهرستانی هستند. براین اساس، شهرستانی بودن را افتخار بدانید چرا که از همان جا هم می‌توانید مسیر را ادامه دهید و منشا اثر و تحول باشید.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه بنده و همه مسئولان با تبعیت از ولایت فقیه تا نفس داریم باید از نخبگان حمایت جدی و اثرگذار داشته باشیم، گفت: آموزش و پرورش، مدال‌آوران المپیاد را مدالی بر گردن خود می‌داند. آموزش و پرورش قوی، مقدمه ایران قوی است و عوامل متعددی آموزش و پرورش را قوی می‌کنند که یکی از آن‌ها شما هستید.

وی با بیان اینکه چند کار را در وزارت آموزش و پرورش با جدیت دنبال می‌کنیم، افزود: اقدام اول این بود که باشگاه دانش‌پژوهان جوان، احیا و هیات امنای آن نیز تشکیل شد و این باشگاه به عنوان سازمان مستقل تصویب شد که آن را تقویت خواهیم کرد.

صحرایی در خصوص سهمیه ورود مدال‌آوران المپیادهای علمی به دانشگاه اظهار کرد: تحقق این امر نیازمند هماهنگی با وزارتخانه‌های علوم و بهداشت بود که هماهنگی با وزارت علوم انجام شده بود و هماهنگی با وزارت بهداشت برای ورود ۸۰ درصد نفر آخر هم تصویب شد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: سایر کارهایی که قانونگذار اجازه انجام آن را داده است توسط باشگاه دانش‌پژوهان جوان انجام می‌شود.

وی گفت: کسب ۲۰ مدال طلا در المپیادهای علمی سال گذشته، عملکرد درخشانی بود چون ۳ برابر سال قبل از آن مدال طلا کسب شد که امیدواریم این مسیر را ادامه دهید و کاری کنید که ملت ایران به شوق بیایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار