وزیر آموزش در پیامی به مناسبت چهارمین سالروز درگذشت پدر معنوی مدرسه‌سازی ایران؛

زنده‌یاد حافظی جریان ساز نهضت خیریه مدرسه‌سازی در نظام تعلیم و تربیت بود

تهران (پانا) - وزیر آموزش در پیامی به مناسبت چهارمین سالروز درگذشت زنده‌یاد محمدرضا حافظی پدر معنوی مدرسه‌سازی ایران و رئیس اسبق خیرین مدرسه‌ساز کشور اظهار کرد: زنده‌یاد حافظی با مدرسه‌سازی، جریان ساز نهضت خیریه در نظام تعلیم و تربیت کشور بوده است.

کد مطلب: ۱۳۷۸۶۵۷
لینک کوتاه کپی شد
زنده‌یاد حافظی جریان ساز نهضت خیریه مدرسه‌سازی در نظام تعلیم و تربیت بود

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، متن پیام رضا مراد صحرایی به شرح زیر است:

زنده‌یاد محمدرضا حافظی با ترسیم مسیر الهی در امر مدرسه‌سازی، جریان ساز نهضت خیریه در نظام تعلیم و تربیت شد و این مسیر روزبه‌روز گسترش یافت و امروز جایگاه خیرین مدرسه‌ساز به صورت پرفروغ و مستحکم در خاطر فرزندان این مرزوبوم ماندگار شده است. بدون تردید حضور نیکوکاران و خیرین در آموزش‌وپرورش که به برکت تلاش‌های مرحوم حافظی حضور یافتند، برکات فراوانی برای میهن عزیزمان داشته است.

مرحوم حافظی انسانی وارسته بود که با اهتمام به امر مدرسه‌سازی به عنوان خیر جاریه و مستمر، نامی نیک از خود در حافظه همگان به یادگار گذاشت و جریان ساز این نهضت مهم در کشور شد. ایشان در طول عمر بابرکت و عزتمند خویش از هیچ کوششی برای گسترش فضاهای آموزشی کشور و ترغیب خیرین به این امر مهم دریغ نکرده.

حضور خیرین مدرسه‌ساز برای تعلیم و تربیت دانش آموزان، الگویی به‌یادماندنی است که حفظ و توسعه آن ضروری و وظیفه همه بخش‌های وزارت آموزش‌وپرورش و دستگاه‌های مرتبط است و زنده‌یاد حافظی به‌خوبی نشان داد که به این مسیر آینده‌ساز اعتقاد و ایمان راسخ دارد و تمام تلاش خود را برای ریشه‌دار نمودن این حرکت بزرگ فرهنگی به کاربست و با ایجاد و تکثیر شور و اشتیاق در امر مدرسه‌سازی، امیدآفرینی را در نسل جوان و نوجوان تقویت کرد.

شادروان «حافظی» پیشگام در امر ماندگار مدرسه‌سازی و چهره‌ای ماندگار در این مسیر نیکو بوده و مایه افتخار دستگاه تعلیم و تربیت است. بدون تردید اثرات ماندگار و اقدامات و خدمات خیرخواهانه این مرد بزرگ، بر نسل‌های آینده کشور تأثیرگذار خواهد بود.

در آستانه چهارمین سالروز درگذشت پدر معنوی مدرسه‌سازی ایران، ضمن پاسداشت شان و منزلت آن مرد بزرگ و تأکید بر ادامه مرام و مسیر و نکوداشت یاد و خاطره همه همراهان ایشان، با خود پیمان خواهیم بست از تلاش مضاعف در ساخت و تجهیز مدارس در شان و جایگاه دانش‌آموزان از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار