با حضور ۲۰ هزار نفر از مدیران مدرسه ابتدایی صورت گرفت؛
برگزاری نشست اصول روانشناسی عاطفی، اجتماعی و تصمیمگیری در شرایط عدم قطعیت
تهران (پانا) - دوره آموزشی آشنایی مدیران مدارس ابتدایی با موضوع روانشناسی عاطفی و اجتماعی و توانمندسازی مدیران مدارس جهت تصمیمگیری در شرایط عدم قطعیت برگزار شد.
به گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزشوپرورش؛ این دوره که در بستر شبکه شاد و باحضور بیش از ۲۰ هزار نفر از مدیران مدارس ابتدایی سراسر کشور برگزار شد؛ متخصصان ۳ حوزه مدیریت سلامت، مدیریت امنیت و مدیریت تعلیم و تربیت کشور به صورت تخصصی به طرح مباحث ضروری در حوزه خود پرداختند.
دکتر بدری، فوق تخصص اعصاب و روان اظهار داشت: انسانها در طول زندگی خود همواره با بحرانهای متعددی روبهرو میشوند و باید به آنها کمک کرد که از این بحرانها با توانمندی عبور کنند.
وی ضمن تائید جنگ ترکیبی در خصوص بدحالی دانشآموزان به واکنش مناسب عوامل مدرسه، هیجانات دانشآموزان، دامن نزدن به شایعات، ایجاد اعتماد در بین دانشآموزان، مشارکت دادن جدی دانشآموزان و خانوادهها در ایجاد فضای اعتمادساز و تشویق رفتارهای مطلوب جهت گذار از مشکلات در این شرایط اشاره کرد.
موذن، صاحبنظر حوزه امنیت با اشاره به فرصتهای نهفته در تهدیدها برای توانمندسازی انسان برای پیشگیری از بروز مشکلات، توصیههایی برای عوامل مدارس ارائه کرد که از جمله آنها بررسی و پاکسازی محیط کلاس، حیاط مدرسه، ورود و خروج معلمان عزیز به کلاس قبل و بعد از دانشآموزان، بررسی مستمر سرویسها، آبخوری، بوفه و... در مدارس و بررسی سیستم تهویه، سیستم گرمایشی و سرمایشی مدرسه است.
دکتر اخوان، متخصص حوزه رسانه و اجتماع به نقشه دشمن در تعطیل کردن مدارس و نشانه گرفتن دانشآموزان به خصوص دانشآموزان دختر به آسیب رساندن به نظام اشاره کرد و تلاش مذبوحانه دشمن در ارعاب و ایجاد نگرانی بین دانشآموزان و اولیا را در امتداد فعالیتهای اغتشاشگرانه ارزیابی کرد و با برشمردن افتخارات نظام تعلیم و تربیت به خصوص تعلیم و تربیت دانشآموزان دختر، نقش معلمان و فرهنگیان را در ارتقای جایگاه نظام اسلامی بیبدیل دانست.
ارسال دیدگاه