معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش:
نیکوکاری ابعاد بسیار مختلفی دارد و نباید فقط روی بُعد اقتصادی آن متمرکز شد
تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش معتقد است نیکوکاری ابعاد بسیار مختلفی دارد و نباید فقط روی بُعد اقتصادی آن متمرکز شد، چون ممکن است شکل نمادینی به خود بگیرد.
![نیکوکاری ابعاد بسیار مختلفی دارد و نباید فقط روی بُعد اقتصادی آن متمرکز شد](https://cdn.pana.ir/thumbnail/MTRhOGE2LI0O/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTHHxqWA-5SdXEsAIKXaKdntA,,/MTRhOGE2LI0O.jpg)
اصغر باقرزاده در گفتوگو با پانا در رابطه با مبحث نهادینه کردن امر نیکوکاری در بین کودکان و نوجوانان، اظهار کرد: «نیکوکاری ابعاد بسیار مختلفی دارد و نباید فقط روی بُعد اقتصادی آن متمرکز شویم، چون ممکن است شکل نمادینی به خود بگیرد و فقط در این بُعد خلاصه شود.»
وی با بیان اینکه نیکوکاری هرگونه رفتار شایستهای است که میتواند مشکل فردی را برطرف کند، گفت: «در روایات آمده است حتی لبخند زدن به یک نفر که منجر به شاد شدن او شود نیز نوعی نیکوکاری و احسان است.»
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه باید تمامی ابعاد نیکوکاری را شناخت، تصریح کرد: «مرحله پس از شناخت عمل است، عمل به رفتارهای مختلف نیکوکاری منجر خواهد شد تا کودکان و نوجوانان این امر خداپسندانه را بیاموزند و آن را انجام دهند، در نتیجه فقط با توصیه نمیتوان اقدام به نهادینه کردن کاری بزرگ مانند نیکوکاری کرد.»
ارسال دیدگاه