مدیرکل دبیرخانه هیات مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش:

گزینش، فرآیندی پویاتر و دقیق‌تر از گذشته می‌شود

تهران (پانا) - مدیرکل دبیرخانه هیات مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش گفت روال هیات مرکزی گزینش در دوره جدید کاملاً تغییر کرده و امید است به‌زودی فرآیند گزینش، پویاتر و دقیق‌تر از گذشته شود.

کد مطلب: ۱۳۴۹۹۳۶
لینک کوتاه کپی شد
گزینش، فرآیندی پویاتر و دقیق‌تر از گذشته می‌شود

به گزارش واحد اطلاع‌رسانی و روابط عمومی دبیرخانه هیات مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش، سیدحسین داوودالموسوی مدیرکل دبیرخانه هیات مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش در گردهمایی گزینشگران نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان اصفهان بیان داشت: مهمترین شاخصه‌ای که خداوند متعال به انسان داده انتخاب و اختیار است و این معنا در وجود شمر و حرّ مصداق بارز پیدا می‌کند.

وی با ذکر این نکته که شهید حججی به‌عنوان یک پاسدار ساده از یک شهر کوچک برخاسته و به تعبیر رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) تبدیل به حجت خدا شده است، دلیل این موضوع را کار کردن این شهید گرانقدر برای خدا دانست و افزود: ما در گزینش چنین شعاری داریم و معتقدیم کار باید تنها برای رضای خدا انجام شود.

داوودالموسوی انجام گزینش را کاری مستند به آیات، روایات و توصیه‌های بزرگان نظام دانست و تصریح کرد: خداوند متعال با بیان عبارت «ان االله یامرکم ان تعدوا الامانات الی اهلها» اهمیت موضوع گزینش را متذکر می‌شود.

مدیرکل دبیرخانه هیات مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش گفت: در بخش‌های مختلف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، جایگاه گزینش ترسیم شده و تأکید شده که این فرآیند حتی برای انتخاب مدیران نیز باید طی شود و انتخاب مدیران آموزش و پرورش باید براساس شایسته‌سالاری و پیشگامی در ارزش‌های الهی و انسانی باشد.

وی گفت: ضوابط گزینش مدت‌ها است که به‌روز نشده و با قوانین مربوط به سال ۱۳۸۹ نمی‌توان در سال ۱۴۰۱ گزینش مناسب و درستی انجام داد.

داوودالموسوی با تاکید بر این‌که بازنگری در قوانین و ضوابط گزینش شروع شده و در گام‌های نهایی است، ابراز امیدواری کرد که آیین‌نامه جدید به زودی اجرایی شده و به این شکل بسیاری از مشکلات موجود مرتفع شود.

مدیرکل دبیرخانه هیات مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش با هشدار در خصوص این موضوع که فرصت گزینش آموزش و پرورش برای برآورده کردن مطالبات بیانیه گام دوم تا چندسال دیگر به پایان می‌رسد، افزود: نیروهایی که گزینش شده و وارد آموزش و پرورش می‌شوند ۳۰ سال فعالیت خواهند کرد و در نتیجه ما به پایان دوره چهل ساله گام دوم انقلاب خواهیم رسید.

وی ضمن تشریح این آمار که درحال حاضر به ازای هر ۱۲ نفر فرد معرفی‌شده به گزینش آموزش و پرورش، ۱۰ نفر پذیرفته می‌شوند و همین نسبت در دانشگاه امام صادق(ع) ۱۲ به یک و در وزارت اطلاعات ۱۵ به ۱ است، بیان داشت: این در صورتی است که کار معلم بسیار حساس‌تر است و باید در گزینش آن حساسیت بیشتری به خرج داد.

داوودالموسوی بسیاری از مشکلات امروز گزینش را میراث گذشته دانست و متذکر شد: این مشکلات با دعوت نیروهای تازه‌نفس به گزینش به‌صورت تمام وقت و پاره‌وقت قابل حل است.

وی یادآور شد: افراد زیادی علاقه‌مند به همکاری با هسته‌های گزینش هستند و شناسایی و به‌کارگیری این افراد باید در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل دبیرخانه هیات مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش ضمن بیان این خبر که دانشگاه فرهنگیان به زودی نیمه‌متمرکز خواهد شد و دانشجویان این دانشگاه از بهمن‌ماه به کلاس خواهند رفت، ابراز داشت: با این کار هسته‌های گزینش از شهریور تا بهمن برای کار فرصت خواهند داشت تا برخلاف سال ۱۴۰۱ که گزینش در ۱۸ روز انجام شد، این کار با حوصله و دقت بیشتری انجام گیرد.

داوودالموسوی خاطرنشان کرد: براساس قانون تا زمان استخدام قطعی، گزینش می‌تواند صلاحیت افراد را رد کند و در دانشگاه فرهنگیان هم هر لحظه که گزارشی دریافت شد گزینش مجاز به ورود و بررسی پرونده فرد است.

وی قانون متعهدین خدمت را از دیگر چالش‌های پیش‌روی گزینش دانست و افزود: ایرادات و اشکالاتی به این قانون وارد است که به دستور وزیر، اصلاحیه‌ای برای آن نوشته شده و به زودی برای بررسی به مجلس شورای اسلامی ارسال خواهد شد.

مدیرکل دبیرخانه هیات مرکزی گزینش وزارت آموزش و پرورش افزود: روال هیات مرکزی گزینش در دوره جدید کاملاً تغییر کرده و امیدواریم به زودی فرآیند گزینش پویاتر و دقیق‌تر از گذشته شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار