مشاور وزیر آموزش و پرورش:
آموزش غیرحضوری نمیتواند تمامی نیازهای آموزشی کشور را برطرف کند
افزایش تعداد روزهایی که آموزش غیرحضوری است بیشتر از هرچیزی به بحث تربیت لطمه میزند
تهران (پانا) - مشاور وزیر آموزش و پرورش معتقد است آموزش غیرحضوری نمیتواند تمامی نیازهای آموزشی کشور را برطرف کند و افزایش تعداد روزهایی که آموزش غیرحضوری است بیشتر از هرچیزی به بحث تربیت لطمه میزند و موجب به وجود آمدن مشکلات فراوانی خواهد شد.
سید بابک هاشمینکو در گفتوگو با پانا ضمن اشاره به این موضوع که آموزش مجازی یک امکان بسیار خوب است و میتواند مکملی برای آموزش حضوری باشد، اظهار کرد: «در زمان شیوع کرونا فرصتی ایجاد شد تا مدارس بتوانند آموزشهای هوشمند خود را به مرحله اجرا برسانند، همچنین معلمان نیز تحت آموزش قرار گرفتند تا به بهترین نحو ممکن از این امکان خوب استفاده کنند.»
وی ادامه داد: «باید این نوع از آموزش را به فال نیک گرفت اما اینکه آموزش را فقط معطوف به آموزش مجازی و غیرحضوری کنیم کاری است اشتباه که متاسفانه در دوران کرونا اتفاق افتاد و دو سال و نیم مدارس ما به صورت کامل تعطیل بود.»
مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش غیرحضوری نمیتواند تمامی نیازهای آموزشی کشور را برطرف کند، گفت: «افزایش تعداد روزهایی که آموزش غیرحضوری است بیشتر از هرچیزی به بحث تربیت لطمه میزند و موجب به وجود آمدن مشکلات فراوانی خواهد شد. تربیت امری است تعاملی و چهره به چهره، نمیتوان آن را در یک فضای مجازی تحقق بخشید و باید به صورت حضوری انجام شود.»
هاشمی نکو با تاکید روی این موضوع که آموزش و پرورش به دنبال این است که حتیالامکان از تعطیلات بیرویه جلوگیری کند، عنوان کرد: «در رابطه با بحث تعطیلی مدارس کشورهای مختلفی مورد مطالعه قرار گرفت، برای مثال در بحث آلودگی هوا بسیاری از کشورها با شاخص آلودگی ۲۰۰، ۲۵۰ و ۳۰۰ مدارس را تعطیل نمیکنند. همچنین در زمینه بارش برف نیز اگر کشورهای دیگر را مورد مطالعه قرار دهیم شاهد خواهیم بود که آنها این موقعیت را تبدیل به فرصتی نشاط آور و فوق برنامه کردهاند، البته در بحث یخبندان این موضوع متفات خواهد بود و تصمیمات دیگری اتخاذ میشود.»
ارسال دیدگاه