آموزگار پایه چهارم ابتدایی دبستان کوثر دو شهرستان ملارد:

مطالعه صحیح زمینه‌ساز تفکر و خلاقیت در کودکان و نوجوانان است

ملارد(پانا) - آموزگار پایه چهارم دبستان کوثر دو ملارد، ضرورت مطالعه را در جهت ارتقای سطح دانش و آگاهی دانش آموزان دانست و گفت مطالعه صحیح و مناسب می‌تواند زمینه‌ساز تفکر و خلاقیت در دانش‌آموزان باشد.

کد مطلب: ۱۳۴۷۵۲۴
لینک کوتاه کپی شد
مطالعه صحیح زمینه‌ساز تفکر و خلاقیت در کودکان و نوجوانان است

زینب مرادی، معلم نمونه شهرستان ملارد در سال ۱۳۹۹ و آموزگار پایه چهارم ابتدایی دبستان کوثر دو، بیان کرد: «خواندن کتاب‌ها و داستان‌های مختلف، موجب شکل‌گیری ارزش‌های گوناگون در ذهن کودکان می‌شود، حساسیت آن‌ها را رشد می‌دهد و احترام به دیگران در وجودشان شکل می گیرد. رضایتی که کودکان از مطالعه کردن به دست می‌آورند آن‌ها را متکی به خود بار می‌آورد. سؤالاتی که بر اثر مطالعه برای آن‌ها مطرح می‌شود و مقایسه‌هایی که بین مسائل مختلف می‌کنند، در مجموع باعث می‌شود که فردی خلاق بار بیایند.»

وی با تاکید بر اهمیت مطالعه و کتابخوانی در کودکان تشریح کرد: «با بهره‌گیری از تخیل که ضرورت اساسی خلاقیت است، دنیایی بزرگ و پهناور در مقابل چشمان کودکان گشوده می‌شود و باعث می‌شود آن‌ها آزادانه خیال‌پردازی کنند. تخیل در کودکان باعث می­‌شود که آن‌ها خود را قهرمانی فرض کنند که قدرت بسیاری بر سایرین دارند. این قدرت خارق العاده در کودکان باعث شکوفاشدن استعداد و توانایی‌های آن‌ها می‌شود که همین امر اعتماد به نفس را در کودکان دو چندان می­‌کند.»

مرادی در ادامه افزود: «کتابخوانی، توانایی کودکان‌ و نوجوانان‌ را در بیان‌ نیازها و خواسته‌‌هایشان‌ افزایش‌ می‌دهد. عدم‌ توانایی در بیان‌مطالب‌، نیازها و خواسته‌ها به‌ صورت‌ کلامی و نوشتاری به‌ میزان‌ مطالعه‌ و خواندن‌ آن‌ها بستگی دارد. دانش‌آموزانی‌ که در مطالعه‌، مهارت‌های لازم‌ را پیدا می‌کنند، در زمینه‌ توانایی ابراز عقیده‌ موفق‌تر هستند و بدون‌ غلط‌ و دست‌پاچگی به‌ تشریح‌ مسائل‌ می‌پردازند و این امر مانع‌ سرخوردگی آن‌ها در اجتماع‌ شده‌ و زمینه موفقیت‌ و سعادتشان‌ را فراهم‌ می‌آورد، مطالعه‌ یکی از بهترین‌ راه‌های غنی‌سازی و بهره‌وری از اوقات‌ فراغت‌ است‌. استفاده‌ مطلوب‌ و شایسته‌ از این‌اوقات‌، تأمین‌‌کننده‌ سلامت‌ روان‌ و رشد و تعالی شخصیت‌ دانش‌آموزان می‌شود.»

این آموزگار پایه چهارم در پایان به والدین این‌گونه توصیه کرد: «فواید مطالعه و کتابخوانی بسیار زیاد است. حتما در انتخاب کتاب فرزند خود دقت داشته باشید و کتاب‌هایی را انتخاب کنید که مناسب سن او باشد. برای تشویق کودک به کتاب خواندن، در وهله اول خودتان باید مشتاق به کتابخوانی باشید. کودکان آنچه را که می‌بینند، اجرا می‌کنند.»

دانش‌آموز خبر‌نگار: نرگس مرادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار