رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور:

سرانه فضای آموزشی در نظام جمهوری اسلامی ۴ برابر افزایش یافت

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت دستگاه نوسازی باید با تمام قوا پیشران عدالت آموزشی در همه حوزه‌ها باشد.

کد مطلب: ۱۳۴۳۸۴۷
لینک کوتاه کپی شد
سرانه فضای آموزشی در نظام جمهوری اسلامی ۴ برابر افزایش یافت

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، حمیدرضا خان‌محمدی در گردهمایی معاونین توسعه مدیریت و پشتیبانی و ذیحسابان ادارات کل استان‌ها و همکاران ستادی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور که به میزبانی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: به برکت انقلاب اسلامی، سرانه آموزشی کشور از ۱.۵ متر مربع برای هر دانش‌آموز در سال ۱۳۵۷ به ۵.۲۲ مترمربع رسیده که این ماحصل مجاهدت در نظام جمهوری اسلامی است.

وی افزود: اگرچه این نقطه خوب است اما تا سطح عالی کار زیادی داریم. هدف از برگزاری این جلسات افزایش انرژی‌ها و جهش آن‌ها است. چشم‌انداز ما در دستگاه نوسازی، ریشه‌کنی جهل، گسترش دانش و مهارت و ارتقاء نگرش‌ها و معارف است و هر اقدامی که در این راستا انجام شود موجب تسریع در رفع نادانی می‌شود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: ۳۱ شهرستان ما از نظر فضای آموزشی در وضعیت بحرانی قرار دارند. جمعیت بالای دانش‌آموزان و دوشیفته بودن در این مناطق مسئله‌ساز است و اگر این انرژی و هم‌افزایی درهم‌تنیده در سازمان نوسازی اتفاق بیفتد قطعا موجب تسریع در مسیر رشد خواهد بود.

وی تصریح کرد: باید تا حصول نتیجه پیگیر و جنگنده باشیم. توقع من از همه کسانی که در امر مدرسه‌سازی خدمت می‌کنند این است که کمک کنند در این شرایط تحریم سراسر ظالمانه با بررسی وضعیت عمرانی به دنبال راه حل در مسائل باشیم و از همه امکانات موجود برای رسیدن به هدف بهره‌مند شویم.

وی با اشاره به ورود آموزش و پرورش به عنوان نخستین دستگاه در بحث مولدسازی گفت: در این راستا آموزش و پرورش با بارگذاری مشخصات ۵۲۰ ملک مازاد بین سایر دستگاه‌ها پیشگام است و در نظر دارد اعتبار حاصل از این طرح را برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام خیّری هزینه کند.

خان‌محمدی با اشاره به ضرورت تکریم خیران گفت: گاهی با برگزاری یک همایش، اعتبار چند صد میلیونی جمع آوری می‌شود. ما نیز باید با همان نیت خیران امور را پیگیری کنیم. این تلفیق لازمه کار اشتراکی است و نباید منتظر اعتبار بود.

وی توجه به منابع انسانی را از مهم‌ترین عوامل سازمان‌های موفق و پیش‌رونده عنوان کرد و گفت: در این خصوص باید به جذب، نگهداشت و یادگیری منابع انسانی توجه ویژه داشت.

خان‌محمدی با اشاره به وقوع زلزله در خوی گفت: در این حادثه ۸۸ مدرسه تحت تاثیر کانون زلزله بود و فقط ۵ مدرسه تخریب شد که نشان‌دهنده استحکام و اصولی بودن عمده مدارس است. باید از همه عزیزانی که از قبل در ساخت این پروژه‌ها سهیم بودند تشکر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار