مدیر کل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش:

میدان بزرگ تربیت در مدرسه، ورزش است

اسلامشهر(پانا)-مدیر کل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش در اسلامشهر گفت، ورزش شاد و مفرح در زنگ ورزش، می‌تواند از چاقی، ناهنجاری‌های اسکلتی، بیماری‌های غیرواگیردار و از آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان جلوگیری کند و در مجموع میدان بزرگ تربیت در مدرسه، ورزش است.

کد مطلب: ۱۳۴۲۲۱۱
لینک کوتاه کپی شد
میدان بزرگ تربیت در مدرسه، ورزش است

محمد جعفری، مدیر کل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش در گردهمایی معاونین تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران که در مجتمع تحقیقاتی عصر انقلاب احمدآباد مستوفی شهرستان اسلامشهر برگزار شد، در سخنانی با ارائه آمار علل بیماری‌های غیرواگیردار از جمله، فشار خون بالا، کلسترول، دیابت و سرطان را در کم تحرکی،اضافه وزن و چاقی برشمرد.

وی در رابطه با ورزش دانش‌آموزی در مدارس افزود: دو ساعت زنگ تربیت‌بدنی برای دانش آموزان جوابگوی حل مشکلات کم‌تحرکی در آنها نیست و می‌بایست به فعالیت‌های فوق برنامه و ورزشی نیزبیشتر توجه شود.

جعفری بیان کرد: با اجرای طرح‌هایی در زمینه کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان با عنوان طرح کوچ، توانستیم کارهای مهمی انجام دهیم؛ در این طرح‌ها بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب مواردی از جمله زندگی، علم، پژوهش و معنویت جایگاه خاصی دارند و همچنین در سند تحول بنیادین نیز به ساحت زیستی، تربیتی نیز توجه شده است.

مدیر کل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: توسعه امر تربیت‌بدنی و ورزش با حمایت خانواده‌ها از ضروریات است و فضاهای ورزشی به عنوان یک مکان تربیتی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

وی تأکید کرد: ورزش شاد و مفرح در زنگ ورزش جهت دانش‌آموزان می‌تواند از چاقی، ناهنجاری‌های اسکلتی، بیماری‌های غیر واگیردار و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کند و در مجموع میدان بزرگ تربیت در مدرسه ورزش است.

خبرنگار: ساسان حق شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار