معاون فناوری دبیرستان نمونه دولتی شرافت شهرستان ساوجبلاغ در گفت‌وگو با پانا پاسخ می‌دهد

آیا تلفن همراه تاثیری در روند تحصیلی دانش‌آموزان دارد

کرج (پانا) - معاون فناوری دبیرستان نمونه دولتی شرافت شهرستان ساوجبلاغ بیان کرد تاثیر تلفن همراه در روند تحصیل دانش‌آموزان هم می‌تواند مفید باشد، هم می‌تواند باعث افت کیفیت آموزشی شود، بنابراین باید تحت نظارت و کنترل والدین یا سرپرست دانش‌آموزان باشد.

کد مطلب: ۱۳۱۲۷۱۹
لینک کوتاه کپی شد
آیا تلفن همراه تاثیری در روند تحصیلی دانش‌آموزان دارد

لیلا نصیری طرزجانی، معاون فناوری دبیرستان نمونه دولتی شرافت شهرستان ساوجبلاغ در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد: «استفاده از تلفن همراه توسط افراد زیر ۱۸ سال که دانش آموزان را هم شامل می شود باید تحت نظارت و کنترل والدین و یا سرپرست دانش آموزان باشد. همچنین زمان استفاده از تلفن همراه نیز باید کنترل شده باشد.»

وی در ادامه افزود: «در مدرسه، دبیران یا کادر مدرسه هیچ کنترلی روی اطلاعات یا مطالبی که دانش آموز می تواند در فضای اینترنت به آن دسترسی پیدا کند ندارند، البته در این دوره سنی دانستن یکسری از مطالب فقط ذهن دانش آموزان را درگیر می کند که ممکن است باعث سرخوردگی آنان شود. همچنین دیدن زندگی های فانتزی و اغراق در مطالب مطرح شده در فضای مجازی می تواند دانش آموزان را دچار نشخوار ذهنی، استرس، اضطراب، حس بی ارزش بودن و... کند.»

طرزجانی بیان کرد: «همراه داشتن تلفن همراه توسط دانش آموزان طبق قوانین مدرسه غیرقانونی است، بنابراین کنترل کردن تلفن همراه دانش آموزان و دریافت و تحویل آنها وقت زیادی از کارکنان مدرسه می‌گیرد و گاهی نیز باعث ایجاد تنش بین دانش آموزان و کادر مدرسه می‌شود و از همه مهم تر نگرانی از بابت محافظت از تلفن همراه دانش آموزان وظیفه سنگینی را به کادر مدرسه متحمل می‌کند.»

این معاون فناوری عنوان کرد: «استفاده از قابلیت های تلفن همراه برای کلاس هایی که دانش آموز بابت حضور در کلاس هزینه پرداخت می‌کند می تواند مفید باشد، چون وقتی که بابت نوشتن مطالب روی تخته باید اختصاص داده شود می تواند با گرفتن یک عکس کاهش پیدا کند و استاد یا دبیر مربوطه از این وقت برای ارائه مطلب جدیدی استفاده کند، پس می تواند در هزینه کلاس های خصوصی مفید باشد البته این قابلیت می تواند در کلاس های مدارس دولتی هم مفید باشد چون آرام نوشتن بعضی از دانش آموزان باعث گرفته شدن وقت کلاس می‌شود.»

طرزجانی در ادامه اظهار کرد: «اگر ابزاری باعث بهبود کمیت و کیفیت در یک امر باشد می تواند مفید باشد، برای مثال عکس ها می توانند در گوشی ذخیره شوند و در زمان مناسب در دفتر یا کتاب مخصوص به خود ثبت شوند اما اگر دانش آموزان در وارد کردن اطلاعات به کتاب یا دفتر خود کوتاهی انجام دهند این قابلیت تلفن همراه به ضرر دانش آموز تمام خواهد شد، چون نوشتن باعث ثبت شدن اطلاعات در ذهن می شود و حداقل یک مرحله از یادگیری صورت می گیرد. پس این قابلیت هم می تواند مفید باشد هم می‌تواند باعث افت کیفیت آموزشی شود.»

وی در پایان تاکید کرد: «استفاده از تلفن همراه توسط دبیر در کلاس باعث عدم تمرکز دانش آموزان می شود و به نظم کلاس لطمه وارد می‌کند اما می تواند برای انتقال مطالب درسی با همکاران، کادر مدرسه و دانش آموزان مفید باشد. به امید روزی که تمام دانش آموزان در سراسر کشور ، از مزایای مفید تلفن همراه در دوران تحصیلشان بهره ببرند.»

دانش آموز خبرنگار: فاطمه زهرا نصیری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار