رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی مطرح کرد؛
ضرورت ورود مردم به حوزه اجرا و سیاستگذاری مدارس
تهران (پانا) - رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی بر ضرورت ورود مردم به حوزههای برنامهریزی، نظارت و مدرسهداری تاکید کرد و گفت ورود مردم در این راهبرد جدید باید هم در حوزه اجرا و هم در حوزه سیاستگذاری باشد.
احمد محمودزاده در برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفتوگو اظهار کرد: در دو سال گذشته درگیر کرونا بودیم که آسیبهای جدی در آموزش و پرورش ایجاد کرد و موجب فقر آموزشی و نابرابری آموزشی، کاهش پوشش تحصیلی و افت تحصیلی شد.
وی افزود: در این ایام آسیبهای روحی و روانی برای دانش آموزان ایجاد شد اما با برنامهریزی در آستانه ماه مهر و سال تحصیلی جدید، استقبال خوبی از دانش آموزان و معلمان عزیز فراهم شده است. در این راستا و در حوزههای ستادی و اجرا برنامهریزیهای کلان برای ورود روان دانش آموزان صورت گرفته است.
محمودزاده مردمی سازی را از راهبردهای جدی دولت سیزدهم و آموزش و پرورش بیان و تصریح کرد: بر اساس همین راهبرد در حال تدوین یک مدل هستیم و قرار است مدرسهای را در استان آذربایجان غربی بر اساس همین مدل به بهرهبرداری برسانیم. این مدرسه با مشارکت آموزش و پرورش و خیرین ساخته شده است. قرار است این مدرسه توسط خود همان خیرین و مردم و براساس مدل جدید و همچنین با همکاری خود اولیا در قالب حکمرانی مردمی اداره شود.
وی مردمیسازی را کلانتر از موضوع اداره مدارس عنوان و اعلام کرد: در تالیف کتب درسی، مدرسه سازی، نظارت و مدرسهداری رویکرد مردمیسازی وجود دارد.
رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکتهای مردمی از ضرورت ورود مردم به حوزههای برنامه ریزی، نظارت و مدرسه داری گفت و تاکید کرد: ورود مردم در این راهبرد جدید باید هم در حوزه اجرا و هم در حوزه سیاستگذاری باشد.
وی ادامه داد: امروز آموزش و پرورش افتخار میکند که حدود ۸ هزار میلیارد تومان توسط خیرین مدرسهساز برای سال جاری و آینده تحصیلی دانش آموزان هزینه شده است و بنابراین در حوزه مدرسهداری میتوان نقش این خیرین و گروههای جهادی را با مشارکت آموزش و پرورش پر رنگ کرد.
ارسال دیدگاه