دبیرکل شورای عالی آموزشوپرورش مطرح کرد؛
بالندگی معلم و بهبود تدریس با درسکاوی و درسپژوهی
تهران (پانا) - دبیرکل شورای عالی آموزشوپرورش، درس پژوهی را باعث رشد یادگیری و بالندگی معلم دانست و گفت این امر نهایتا بهبود وضعیت آموزشی را در پی دارد.
محمود امانی طهرانی در اولین نشست تخصصی درس پژوهی ایران، در شیراز اظهار کرد: درسکاوی و درسپژوهی از یافتههای اخیر نظام جهان، برای بهسازی آموزشی میباشد که برای یادگیری عمیقتر، تدریس و جزئیات آن موردبررسی قرار میگیرد.
دبیرکل شورای عالی آموزشوپرورش افزود: حدود هفت ماه است که حرکت جدیدی با موضوع بهبود وضعیت تدریس معلمی در کشور ایجاد شده است، در این راستا، جلسات هفتگی مطالعه و هماندیشی اساتید درباره درس پژوهی تشکیل میشد.
وی خاطرنشان کرد: ضبط و ثبت فرایند تدریس و سپس بازبینی، بررسی و اصلاح آنها براساس نظریههای علمی و تربیتی باعث افزایش یادگیری و بالندگی معلم میشود که نهایتا بهبود وضعیت آموزشی را در پی دارد، چراکه در صحنه تدریس، معلم به صورت مستمر و مداوم با آن مواجه میشود.
امانی ادامه داد: در جریان درس کاوی، اشتباهات، نوع عمل، تعامل و رفتار دانشآموز با معلم، کتاب، کلاس و همکلاسی هایش مورد توجه قرار میگیرد.
این نشست به میزبانی اداره کل آموزشوپرورش استان فارس به صورت حضوری و مجازی از طریق پخش در شبکه شاد، آپارات و اسکای روم برگزار شد و طی آن، دکتر محمدرضا سرکار آرانی، استاد پداگوژی دانشگاه ناگویا ژاپن و دکتر رحمت الهی مرزوقی، استاد تمام مدیریت و برنامهریزی آموزشی و درسی دانشگاه شیراز و دیگر اساتید حضور داشتند.
ارسال دیدگاه