جدیدترین شماره فصلنامه «رشد آموزش جغرافیا» منتشر شد
تهران (پانا) - جدیدترین شماره فصلنامه «رشد آموزش جغرافیا» در حوزه جغرافیا و اسناد بالادستی، به نقش آموزش جغرافیا در جهتدهی به تربیت رویکرد فطرتگرایی توحیدی پرداخته است.
فصلنامه تخصصی رشد آموزش جغرافیا از گروه مجلات علوم انسانی به عنوان جزئی از بستههای تربیت و یادگیری در چارچوب اهداف و نظام آموزش و پرورش، با زمینه آموزشی، تحلیلی و اطلاعرسانی برای معلمان، دانشجومعلمان و کارشناسان وزارت آموزش و پرورش منتشر شد.
در یکصد و سیویکمین شماره این فصلنامه آموزشی، تحلیلی و اطلاعرسانی مطالبی در حوزه جغرافیا و اسناد بالادستی، آموزش جغرافیا، جغرافیای تاریخی و پیشکسوتان جغرافیا منتشر شده است.
در این شماره از رشد آموزش جغرافیا، مطلبی با عنوان «جاذبههای خدایی جغرافیا» به قلم دکتر محمود معافی منتشر شده که به نقش آموزش جغرافیا در جهتدهی به تربیت رویکرد فطرتگرایی توحیدی پرداخته است.
در بخشی از این مقاله آمده است: «شیوه ارزشیابی در برنامه درسی فطرت گرایی توحیدی؛ ارزشیابی فعالیتی مستمر و همه جانبه از موقعیت کنونی دانشآموز و تعیین فاصله او با موقعیت مطلوب است. توجه و تأکید بر انواع شیوههای ارزشیابی از جمله راهبردهایی است که در این رویکرد مورد توجه قرار گرفته است. ارزشیابی در این رویکرد به دنبال اثبات ناتوانیهای دانشآموز نیست، بلکه هدف آن توجه به شناخت نقاط قوت و ضعف یادگیری و ارائه راهحل در بهبود کاستیها و رفع نارساییها و برگزاری کلاسهای جبرانی برای دانشآموز با هدف غلبه بر کاستیهای یادگیری است.»
معلمان، دانشجو ـ معلمان و کارشناسان وزارت آموزش و پرورش علاوه بر مطلب فوق، در این شماره از رشد آموزش جغرافیا مطالبی چون: جای دورهمیها خالی، روشهای تدریس کارآمد در آموزش مجازی جغرافیا، بجنورد از کجا آمد؟ ، گنجینه هزارساله، گفتوگو با استاد دکتر سیدعلی پورفیکویی، یک سوء تفاهم در خانواده جغرافیا، آموزش جغرافیا در یک بازدید میدانی، جشنواره الگوهای تدریس برتر جغرافیا، آشنایی با کشور قبرس و... را میخوانند.
ارسال دیدگاه