وحیدی در گفت وگو با پانا تاکید کرد؛
جبران عقبماندگی تحصیلی دانشآموزان با برگزاری کلاسهای جبرانی
مدرسه دروازه ورود دانشآموزان به اجتماع برای پذیرش مسئولیتهای مختلف است لذا تعطیلی مدارس آسیبهای جبرانناپذیری را بر جامعه تحمیل کرده است
تهران (پانا) - عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجاس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره جبران عقبماندگی تحصیلی دانشآموزان ناشی از شیوع کرونا و آموزش مجازی پرداخت.
محمد وحیدی در گفتوگو با پانا درباره میزان عقب ماندگی تحصیلی دانشآموزان در ایام کرونا گفت: «آموزش مجازی عواقب جبران ناپذیری به دانشآموزان وارد کرد اما بازگشت دانشآموزان به مدرسه پس از دو سال خانهنشینی، به بسیاری از چالشهای آموزش مجازی پایان داد.»
وحیدی در ادامه گفت: «آموزش مجازی ثابت کرد برای آموزش درست، هیچجا مانند مدرسه و هیچکسی مانند معلم نمیتواند علم درست را به دانشآموز منتقل کند. اما بزرگترین چالش نظام آموزشی بعد از کرونا عقبماندگیهای تحصیلی دانشآموزان ناشی از آموزش مجازی است.»
عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی ادامه داد: «آموزش و پرورش در دوران کرونا از لحاظ جامعه شناختی، فرهنگی، اجتماعی و… دچار آسیبهای زیادی شده است. در این بین دانشآموزان بیش از همه آسیب دیده اند و به لحاظ یادگیری بسیار عقب مانده اند.»
این نماینده مجلس یازدهم افزود: «هر چند کرونا آموزش و پرورش را دچار مشکل کرد اما فرصتهای خوبی را برای برون رفت از آموزش سنتی و استفاده از روشهای آموزش مدرن در اختیار آموزش و پرورش قرار داد.»
تعطیلی مدارس آسیبهای جبرانناپذیری را بر جامعه تحمیل کرد
وحیدی ادامه داد: «آسیبهای تعطیلات دو ساله مدارس، در سالهای بعد، جامعه را دچار بحران و مشکل خواهد کرد چرا که مدرسه دروازه ورود دانشآموزان به اجتماع برای پذیرش مسئولیتهای مختلف است لذا تعطیلی مدارس آسیبهای جبران ناپذیری را بر جامعه تحمیل کرده است.»
عضو کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری مجلس ادامه داد: «در دوران تعطیلی مدارس به دلیل تداوم آموزش با ابزارهای هوشمند و ناتوانی برخی خانوادهها در خرید تبلت و تلفن همراه برای همه دانشآموزان، شکاف آموزشی میان دانشآموزان کمتر برخوردار و دانشآموزان در خانوادههای با سطح مالی متوسط و بالا ایجاد شد.»
وحیدی با بیان اینکه افت تحصیلی دانشآموزان در سراسر جهان اتفاق افتاده است افزود: «آموزش و پرورش از تابستان گذشته طرح جبران و تثبیت یادگیری را آغاز کرده تا بتواند برای دانشآموزانی که دچار افت تحصیلی شده اند کلاسهای جبرانی برگزار کند.»
شناسایی دانشآموزان نیازمند یادگیری
عضو کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری مجلس خاطر نشان کرد: «باید دانشآموزان نیازمند یادگیری شناسایی شوند و برنامههای جبرانی هدفمندی با توجه به شرایط این دانشآموزان تعریف شود تا بتوان عقب ماندگی تحصیلی ناشی از شیوع ویروس کرونا و آموزش های مجازی را جبران کرد.»
* زهرا قاسمی
ارسال دیدگاه