در گفت‌وگو با پانا بیان شد؛

تدریس یک معلم همراه با اجرای بازی و انعطاف‌پذیری در راستای فهم هنرجو

تهران (پانا) - هنرآموز آموزش و پرورش استان البرز از راهبردهای موثر خود در تدریس و هنر معلمی همچنین ابتکار عمل در راهبردهای ایجاد انگیزه و بهبود کیفیت در فرآیند یاددهی و یادگیری گفت.

کد مطلب: ۱۲۷۶۷۱۶
لینک کوتاه کپی شد
تدریس یک معلم همراه با اجرای بازی و انعطاف‌پذیری در راستای فهم هنرجو

مرضیه اخروی هنرآموز آموزش و پرورش استان البرز در مقطع فنی و حرفه ای که سابقه تدریس ۱۴ ساله دارد، در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «من فعالیت‌های ویژه ای در حوزه تدریس در وبینارهای کشوری و استانی برای کیفیت بخشی در آموزش و انتقال تجربیات به همکاران و شرکت در جشنواره‌ها و کسب رتبه داشتم که بخشی از این فعالیت‌ها منجر شد تا به عنوان معلم نمونه کشوری معرفی شوم.»

وی با بیان اینکه داور استانی و کشوری در جشنواره‌ها و مسابقات بوده ام و در سرگروه‌های کشوری رشته الکترونیک و همکاری در گروه‌های آموزشی استان رتبه نخست را کسب کرده ام افزود: «آموزش و پشتیبانی هنرجویانم برای تدریس هنرجویی پروژه محور به صورت پخش زنده در شبکه شاد در سطح استان و تولید ۶۰۰ دقیقه محتوای تعاملی و اثر بخش برای استفاده هنرجویان و همکاران در سطح کشور و بارگذاری تولید آنان از دیگر فعالیت‌‌های ویژه من در دوران کرونا است.»

این معلم نمونه کشوری بیان کرد: «استفاده از شیوه‌های نوین و متفاوت در تدریس همراه با اجرای بازی و انعطاف پذیری در راستای فهم هنرجو همچنین آموزش از را ه دور و تدریس همزمان با استفاده از پلتفرم‌های مختلف و پخش زنده برای تدریسی تعاملی تر از دیگر اقدامات من برای دانش‌آموزان در کرونا بود.»

به گفته اخروی طراحی آموزشی و استفاده از راهبردهای موثر در تدریس و هنر معلمی همچنین ابتکار عمل در راهبردهای ایجاد انگیزش و بهبود کیفیت در فرآیند یاددهی و یادگیری و طراحی بازی‌های متنوع متناسب با موضوع درس برای ایجاد جذابیت و اجرای تمرین‌های خلاقانه جهت بهبود کیفیت یاددهی و یادگیری از فعالیت‌های دوران شیوع کرونا بوده است.

هنرآموز آموزش و پرورش استان البرز درباره تاثیر فعالیت‌ها بر جامعه دانش‌آموزی اظهار کرد: «این موضوع را مثبت ارزیابی می‌کنم و خوشحال هستم از اینکه توانستم زمینه رشد و تعالی هنرجویانم را فراهم کنم و فعالیت‌هایی بالاتر از سطح کتاب را با توجه به مشکلات آموزشی در دوران کرونا انجام دهم.»

وی با اشاره به اینکه تعامل خوبی در کلاس و انجام فعالیت‌ها با هنرجویانم داشتم بیان کرد: «یکی از نتایج مثبتی که می‌توانم بگویم، آموزش و پشتیبانی هنرجویانم برای تدریس هنرجویی پروژه محور به صورت پخش زنده در شبکه شاد در سطح استان برای هنرجویان و هنرآموزان علاقه مند به «اتوکد» بود که بالاتر از سطح کتاب با دانش‌آموزانم به صورت مجازی کار کرده بودم و حتی به صورت مجازی مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری کامپیوترهای دانش‌آموزان که قرار بود در پخش زنده تدریس کنند را رفع اشکال کردم.»

اخروی افزود: «خدا را شکر ۲ جلسه تدریس هنرجویی در سطح استان که بی سابقه بود را اجرا کردیم و واقعا هنرجویانم درخشیدند. خوشحالم که هنرجویانم تجربه بسیار خوبی کسب کردند تا در آینده برایشان نتایج خوبی به همراه داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار