یک معلم نمونه کشوری در گفتوگو با پانا تاکید کرد:
معلمان باید مفاخر جامعه باشند
اهمیت کار تعلیم و تربیت و معلمى به اندازهاى است که ساختن و هدایت یک فرد برابر زنده کردن همه افراد جامعه است
تهران (پانا) - یک معلم نمونه کشوری بیان کرد معلم به عنوان الگو میتواند در دانشآموزان واکنشهای مثبت و سازنده ایجاد کند و با توجه به نقش مؤثر آموزش و پرورش در تربیت شهروند فعال، معلم همیشه الگوی مناسبی برای این امر بوده است.
خدیجه مشایخی معلمی با ۱۶ سال سابقه از استان خوزستان در گفتوگو با پانا اظهار کرد: «در راستای تحول دیجیتال همچنین به منظور گسترش مهارت آموزی، سعی کردم رویکردها و شیوههای نوین آموزش و یاددهی - یادگیری و تهیه و تدوین محتوای آموزشی را سرلوحه فرآیند آموزشی در کلاس درسی خود قرار دهم. مواردی همچون فعالیتهای آموزش ضمن خدمت ویژه همکاران؛ استفاده از روشها و ابزارهای نوین آموزشی ویژه دانشآموزان؛ راهاندازی اتاق تولید محتوا در اداره آموزش و پرورش شهرستان و برگزاری وبینارهای آموزشی تولید محتوای آموزشی را برای تمامی همکاران منطقه در سه مقطع انجام دادهام.»
وی افزود: «معلم باید سه مشخصه اصلی داشته باشد؛ زمینه علمی، مهارتهای حرفهای و خصوصیتهای شغلی.»
این معلم نمونه کشوری بیان کرد: «گسترش کمی و کیفی تربیت معلم متناسب با رشد و گسترش آموزش و پرورش و بالا بردن سطح علمی معلمان با استفاده از دورههای ضمن خدمت کاربردی و تاثیرگذار همچنین استعدادیابی در مدارس و تحول در برنامههای آموزشی و محتواهای کتاب درسی باید مورد توجه مسئولان و معلمان باشد.»
مشایخی عنوان کرد: «معلم به عنوان الگو میتواند در دانشآموزان واکنشهای مثبت و سازنده ایجاد کند و با توجه به نقش مؤثر آموزش و پرورش در تربیت شهروند فعال، معلم همیشه و همیشه الگوی مناسبی برای این امر بوده است.»
وی اضافه کرد: «اهمیت هر کارى را باید با نقش و ارزش آن سنجید. اهمیت کار تعلیم و تربیت و معلمى به اندازهاى است که ساختن و هدایت یک فرد برابر زنده کردن همه افراد جامعه است.»
این معلم همچنین افزود: «معلمان باید مفاخر جامعه باشند و به دلیل صبوری، ایثارگری، فداکاری، استقامت و علاقه مندی و عشق به آموزش و تربیت دانشآموزانشان باید سزاوار صمیمانهترین احترامات باشند و جایگاه و منزلت آنها حفظ شود.»
ارسال دیدگاه