دیدار وزیر آموزش و پرورش با خانواده سردار شهید «جعفر هلالات»

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در سفر دو روزه خود به استان خوزستان، با خانواده سردارشهید «جعفر هلالات» دیدار و گفت و گو کرد.

کد مطلب: ۱۲۶۵۹۷۵
لینک کوتاه کپی شد
دیدار وزیر آموزش و پرورش با خانواده سردار شهید «جعفر هلالات»

یوسف نوری؛ چهارشنبه ۳ فروردین ماه ۱۴۰۱ در ادامه سفر خود به خوزستان در منزل شهید بزرگوار خرمشهری، شهید هلالات حضور یافت و با خانواده معزز این شهید بزرگوار دیدار و گفت و گو کرد.

وزیر آموزش و پرورش در جریان این دیدار ضمن تاکید بر جایگاه و اهمیت شهدای والامقام؛ خاطرنشان کرد: ترویج و بسط فرهنگ ایثارگری در بین دانش آموزان کشور به عنوان یک اولویت در دستور کار مجموعه تعلیم و تربیت کشور قرار دارد.

شایان ذکر است؛ شهید هلالات، در تیر ماه ۱۳۴۵ در آبادان چشم به جهان گشود. وی از سن 14 سالگی به همراه دو برادر بزرگترش در جبهه های جنوب کشور، به جنگ با دشمنان حق علیه باطل پرداخت.

این شهید بزرگوار، پاک، بی ادعا و بی غرور، با زبانی که هیچگاه به ذکر خاطرات و خطرات سالهای پشت سر، باز نشد؛ در میدان های هویزه، سوسنگرد و بستان برای دفاع از ایران، جنگید.

شهید هلالات، در آخرین روزهای جنگ و در تیرماه 1367 در حالی که تنها در محاصره دشمن مانده بود، شربت شهادت را نوشید و پس از ۱۱ سال، در سال 1378 در آبادان تشییع و در کنار دیگر شهدا به خاک سپرده شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار