محمودزاده به پانا خبر داد

توسعه مهارت‌آموزی در مدارس غیردولتی

رویکرد تربیتی و فرهنگی در مدارس غیردولتی افزایش می‌یاید

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان مراکز و مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت در سال ۱۴۰۱ آموزش‌های فنی و حرفه ای و کاردانش همچنین توجه به مهارت‌آموزی افزایش پیدا می‌کند.

کد مطلب: ۱۲۶۴۷۴۹
لینک کوتاه کپی شد
توسعه مهارت‌آموزی در مدارس غیردولتی

احمد محمودزاده در گفت‌وگو با پانا برنامه‌های حوزه مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی را در سال ۱۴۰۱ بیان و اظهار کرد: «معتقدیم این مجموعه در کنار دیگر مجموعه‌های آموزش و پرورش باید اهتمام و جدیت ویژه‌ای برای اجرای سند تحول بنیادین داشته باشد.»

وی افزود: «سند تحول بنیادین که مقام معظم رهبری از آن به عنوان نسخه شفابخش و نقشه راه برای آموزش و پرورش نام برده اند باید مورد توجه ما باشد.»

محمودزاده ادامه داد: «اهتمام وزارت آموزش و پرورش بر این است که برش‌های مدرسه ای، استانی، منطقه‌ای و کشوری از سند تحول بنیادین در دبیرخانه یا قرارگاه اجرایی این سند برای سال‌های آینده تهیه شود تا بتوان از ظرفیت این سند برای اجرای برنامه‌ها استفاده کرد.»

معاون وزیر و رئیس مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: «یکی از برنامه‌هایی که به صورت برش منطقه‌ای و استانی در حال تدوین است، برنامه عملیاتی برای افزایش کیفیت و کمیت مدارس در استان‌های مختلف است تاکنون حدود ۱۲.۱۹ درصد از دانش‌آموزان در مدارس غیردولتی حضور دارند که بیشترین این آمار در شهر تهران است؛ در دوره ابتدایی ۱۳.۱ درصد، در دوره اول متوسطه ۱۰.۴۰ درصد و در دوره متوسط دوم ۱۱.۶ درصد دانش‌آموز در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.»

معاون وزیر اضافه کرد: «سعی داریم مجوز مدارس غیر دولتی را به افرادی بدهیم که صلاحیت این موضوع را داشته باشند یعنی استانداردهای لازم نیروی انسانی و استانداردهای فضا و تجهیزات همچنین برنامه ریزی آموزشی و درسی در مدرسه را داشته باشند.»

محمودزاده بیان کرد: «سعی داریم در سال جدید از کمک موسسان فرهنگی مانند موسسه کوثر، دانشگاه سما، موسسه جامعه الزهرا و ... برای تربیت دانش‌آموز تراز حیات طیبه که سند تحول بنیادین نیز بر آن تاکید دارد استفاده کنیم.»

رئیس مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش افزود: «بسیار علاقه‌مند هستیم در سال ۱۴۰۱ به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش ورود پیدا کنیم و مهارت‌آموزی را توسعه دهیم. رویکرد دیگر ما بر این است که دوره‌های اول و دوم متوسطه را برای سال‌های آینده رشد کمی دهیم.»

وی همچنین بیان کرد: «رویکرد ما برای سال‌های آینده رویکرد تربیتی و فرهنگی است. شاخص‌هایی را نیز برای این امر تعیین کردیم همچنین در تعیین الگوی شهریه نیز مواردی را مشخص کردیم و کیفیت آموزشی و پرورشی را رصد می‌کنیم تا بتوانیم سهم خود را در کیفیت بخشی به خوبی داشته باشیم.»

معاون وزیر گفت: «محورهای پژوهشی را در مدارس غیر دولتی تعیین کردیم تا سهم این مدارس را در سال‌های آینده در حوزه‌های پرورشی و تربیتی افزایش دهیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار