دبیر و هنرمند فعال رشته تئاتر در رودهن:

مدارس، مهد شناسایی و پرورش استعداد‌های هنری آینده هستند

رودهن (پانا) - رضا همتی دبیر و هنرمند فعال رشته تئاتر در رودهن، مدارس را مهد شناسایی و پرورش استعداد‌های هنری آینده بخصوص در زمینه تئاتر معرفی کرد که نیازمند توجه و اقدامات اصولی و علمی مسئولین است.

کد مطلب: ۱۲۵۷۰۰۳
لینک کوتاه کپی شد
مدارس، مهد شناسایی و پرورش استعداد‌های هنری آینده هستند

رضا همتی، دبیر دبیرستان البرز رودهن و برنده جایزه دوم کارگردانی بیست و سومین جشنواره تئاتر استان تهران و جایزه یک بازیگری مرد از جشنواره ملی آرخه در گفت گو با پانا گفت: شهر رودهن جایگاه خاص‌و ویژه‌ای در عرصه تئاتر در بین شهرهای استان تهران ندارد و همیشه در این زمینه زیر مجموعه شهرستان دماوند بوده ‌طوری که خودش به تنهایی در این زمینه موجودیتی مستقل و قابل تعریف ندارد، که البته این مساله تاسف‌بار و ناراحت‌کننده برای شهرمان است.

وی ادامه داد: چنانچه فردی از شهر رودهن، علاقه به هنر تئاتر و بازیگری داشته باشد همانند بقیه علاقمندان لازم است در کلاس‌های آموزشی تئاتر شرکت کند و این یک مورد عمومی و ضروری برای همه است، ولی در رودهن چون سالن و گروه تئاتر و مدرسان حرفه‌ای و آموزشگاه‌هایی در این زمینه وجود ندارد باید فاصله و مسافت زیادی را تا تهران طی کند تا در کلاس حرفه‌ای تئاتر و بازیگری شرکت کنند، که البته همین معضل رفت و آمد در پیگیری آموزش‌ها برای افراد اختلالاتی به وجود می‌آورد و باعث دلسردی می‌شود.

وی پیرامون بحث هنر تئاتر در مدارس توضیح داد: مدارس مرکز کشف استعداد‌ هستند و مربیان در هر رشته‌ای که فعال در مدرسه فعال هستند باید به استعداد‌های دانش‌آموزان حساس باشند. تشکیل گروه‌های تئاتر در مدارس و پیوستن دانش‌آموزان علاقمند به این گروه‌ها کم‌‌کم شور و انگیزه را در دانش‌آموزی که به طور قطع ذوق و قریحه این هنر را دارد، ایجاد می‌کند‌ و باعث می‌شود دانش‌آموز متوجه استعداد و توانایی خاص خود بشود و شاید همین نقطه آغاز، شروعی برای پیشرفت او در آینده باشد.

همتی در تکمیل صحبت‌هایش اظهار کرد: برای رشد فرهنگی و هنری منطقه ضرورت دارد مسئولین شهری زمینه‌ها و بسترهای آموزشی و هنری را در این زمینه ایجاد کنند، کارگاه‌های مختلف آموزشی تدارک دیده شود و از اساتید و متخصصین حوزه تئاتر دعوت شود تا ضمن فعالیت در این کارگاه‌ها، استعداد‌ها شناسایی و مسیر پیشرفت برایشان آسان‌تر شود، مسئولین آموزش و پرورش هم‌ می‌توانند با برگزاری جشنواره‌های تئاتر در کشف استعداد‌ها بسیار کارآمد و مفید عمل کنند.

وی گفت: قطعا نبود استاد حرفه‌ای و مجرب در رودهن، به تئاتر ضربه وارد می‌کند. مسیر تئاتر و بازیگری به صورت حرفه‌ای نیاز به اساتید مختلف و پرورش استعداد‌ها در محضر این اساتید است و قطعا تمامی این‌مسائل در عدم اقبال تئاتر در رودهن بی‌تاثیر نبوده است.

رضا همتی در پایان تصریح کرد: به نظر می‌رسد بهتر است دانش‌آموزان و علاقه‌مند به تئاتر از اداره آموزش پرورش و اداره فرهنگ و ارشاد منطقه این مطالبه‌گری را داشته باشند که نیاز به شناخت بیشتر و یادگیری تئاتر و اساتید مجرب در این رشته را دارند، این دو اداره می‌توانند در بسترسازی و ایجاد موقعیت پیرامون مبحث تئاتر در منطقه تاثیرگذار باشند و در صورت اقدام مقتضی مفید واقع خواهد شد.

خبرنگار: سبحان زاهدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار