وزیر آموزش و پرورش در دیدار جمعی از مسئولان سازمان مدارس صدرا:
روشهای آموزشی در مدارس باید اصلاح شود
باید با برنامهریزیهای صحیح برای اردوهای دانشآموزی، دانشآموزان خلاق و کارآفرین تربیت شوند/ خروجی مدارس باید دانشآموزانی شش ساحتی باشد/ مدارس «صدرا» و «راهیان کوثر»، الگوی مناسبی برای اجرای آزمایشی سند تحول بنیادین هستند
تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش در دیدار با جمعی از مسئولان سازمان مدارس صدرا، گفت مدارس «صدرا» و «راهیان کوثر»، الگوی مناسبی برای اجرای آزمایشی سند تحول بنیادین هستند.
![روشهای آموزشی در مدارس باید اصلاح شود](https://cdn.pana.ir/thumbnail/MTMyYmI3evO8/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTHi351Qh2qWdMsAIKXaKdntA,,/MTMyYmI3evO8.jpg)
یوسف نوری در دیدار با جمعی از مسئولان سازمان مدارس صدرا، که در سالن جلسات دفتر وزیر برگزار شد، با اشاره به این که سند تحول بنیادین، نقشه راه آموزش و پرورش است، اظهار کرد: بر اساس سند تحول بنیادین، هدف نهایی نظام تعلیم و تربیت، پرورش دانش آموزان واجد ساحتهای ششگانه است؛ لذا باید به گونهای برنامهریزی کنیم که خروجی مدارس، دانش آموزانی شش ساحتی باشد.
وی افزود: در اجرای سند تحول باید به طور دائم، نظارت، سنجش و ارزیابی صورت گیرد تا مشخص شود؛ اهداف این سند در هر مرحله تا چه اندازه در دسترس قرار گرفته و تا چه مقدار در اجرای آن، پیشرفت داشتهایم.
وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: تا زمانی که جامعه، نمونهای از محقق شدن سند تحول را مشاهده نکند، اجرای آن را باور نمیکند؛ لذا باید بخشی از مدارس را به عنوان الگوی اجرای سند معرفی کنیم و در آن مدارس، برای تحقق سند تلاش کنیم. روشهای آموزشی ما در مدارس باید اصلاح شود تا بتوانیم زمینههای «خلاقیت» دانشآموزان را مهیا کنیم.
عضو کابینه دولت مردمی، تصریح کرد: در بحث سند تحول باید چند گروه از مدارس از جمله مدارس «راهیان کوثر»، «شاهد» و «صدرا» را انتخاب و در حوزه اجرای سند تحول، برای مدارس منتخب، برنامهریزی کنیم و پس از تحقق سند، آن مدارس را به سایر مدارس معرفی کرده و خروجیها را بسنجیم.
وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به اینکه در گردشگری و اردوها باید به دنبال حل یک مسئله به وسیله دانشآموز باشیم، گفت: با برنامهریزیهای صحیح برای اردوهای دانشآموزی، میتوانیم دانشآموزان خلاق و کارآفرین تربیت کنیم؛ کارآفرینی، موضوع مهمی است که در مدارس منتخب برای اجرای سند باید در دستور کار قرار گیرد.
وی افزود: والدین بهترین سرمایهشان را در اختیار آمورش و پرورش قرار میدهند، لذا خودشان باید در برنامهریزیها دخیل باشند؛ البته در حال حاضر، برنامههای درسی نیز مانند سند تحول نیازمند بازنگری است.
نوری در پایان گفت: برای این منظور، اساسنامه مدارس صدرا، ابتدا باید به تصویب برسد سپس این سازمان تفاهمنامهای با آمورش و پرورش امضا کند.
ارسال دیدگاه