مدیرکل دفتر دبستان و پیشدبستانی وزارت آموزش و پرورش:
ضرورت شناسایی، جذب، نگهداشت و حمایت از دانشآموزان بازمانده از تحصیل در دوره ابتدایی
تهران (پانا) - مدیرکل دفتر دبستان و پیشدبستانی وزارت آموزش و پرورش بر ضرورت شناسایی، جذب، نگهداشت و حمایت از دانشآموزان بازمانده از تحصیل در دوره ابتدایی تاکید کرد و گفت فردی که در سن تحصیل است و مدرسه نمیآید باید ابتدا شناسایی شود و سپس مورد حمایت جدی قرار بگیرد.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، سید محمدحسین حسینی، مدیرکل دفتر دبستان و پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش در جلسهای تحت عنوان انسداد مبادی بی سوادی با آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، گفت: کودک بازمانده از تحصیل شبیه یک بمب متحرک است و باید این کودکان تحت هر شرایطی به چرخه آموزش بازگردند.
وی تصریح کرد: فردی که در سن مدرسه است و مدرسه نمیآید، باید اول شناسایی شود و سپس مورد حمایت جدی قرار بگیرد.
سید محمدحسین حسینی گفت: این شناسایی نیازمند آمار دقیق از سازمان ثبت احوال برای برنامهریزی و بسترسازی آموزش و پرورش است.
این مقام مسئول با اشاره به نقش معلمان و مدیران در این خصوص، عنوان کرد: در انسداد مبادی بیسوادی باید حساسیت همه اقشار را برانگیزیم، زیرا وجود افراد باسواد، بسیج، شورایاری، دهیاریها و سازمانهای مرتبط کمک بزرگی به توسعه یک محله، شهر و نهایتا جامعه خواهد کرد.
وی یکی از شاخصهای توسعه یافتگی را سواد افراد جامعه دانست و اظهار کرد: باسوادی یک ظرفیت و فرصت است و بیسوادی یک نقیضه و تهدید محسوب میشود.
مدیرکل دفتر دبستان و پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در ماده قانونی آموزش و پرورش(ماده ۴۷) عنوان شده است که مدیران مدارس موظف هستند افرادی که در سن قانونی مدرسه هستند را شناسایی و جذب کنند و حتی این جذب دانشآموز یکی از آیتمهای امتیاز بندی مدیران محسوب میشود.
ارسال دیدگاه