معاون بررسیهای راهبردی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری:
آموزش و پرورش یک دستگاه زیربنایی است
تهران (پانا) - معاون بررسیهای راهبردی معاونت رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در جلسه امضای تفاهمنامه همکاری مشترک با سازمان نوسازی مدارس کشور گفت جایگاه زنان به عنوان سکانداران نهاد خانواده در تربیت نسلهای آینده و داشتن یک جامعه سالمتر و پرنشاطتر بر کسی پوشیده نیست.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، لیلا سادات زعفرانچی معاون بررسیهای راهبردی معاونت رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در جلسه امضای تفاهمنامه همکاری مشترک با سازمان نوسازی مدارس کشور، با اشاره به اینکه علم و دانش در احادیث و روایات اسلامی جایگاه ویژهای دارد و از آن به عنوان نور در برابر ظلمت یاد میشود گفت: اهیمت دانش اندوزی در آموزههای دینی به اندازهای است که پیامبر عظم الشان اسلام علم آموزی را یک فریضه می دانستند.
وی افزود: در نظام جمهوری اسلامی نیز با توجه به این بنیه اعتقادی، در چشمانداز ۲۰ ساله و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به موضوع علم و ارتقای آموزش و پرورش بسیار تاکید شده است و مقام معظم رهبری نیز بارها امساله جنبش علمی و حمایت همه جانبه از برنامه های علمی را مورد تاکید قرار دادند.
معاون بررسیهای راهبردی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تصریح کرد: در اصل ۳۰ قانون اساسی به موضوع آموزش و پرورش رایگان و توسعه آن برای همه تاپایان دوره متوسطه بهطور واضح پرداخته شده است و امام راحل نیز به آن توجه ویژه داشته و نقش معلم را در جامعه نقش انبیا میدانست.
زعفرانچی اظهار داشت: نگاه به آموزش و پرورش به عنوان یک دستگاه زیربنایی نه یک دستگاه مصرفی، حاکی از این است که در نظام جمهوری اسلامی موضوع آموزش و پرورش به خاطر این که به مسئله انسان سازی می پردازد و هدف آن تربیت یک انسان شایسته است.
وی با تاکید بر نقش محوری زنان در موضوعات مختلف و به ویژه آموزش و پرورش بیان کرد: ساخت آینده این سرزمین برعهده تعلیم و تربیت نسلی است که در دامان زنان پرورش می یابد و جایگاه زنان به عنوان سکانداران نهاد خانواده در تربیت نسلهای آینده و داشتن یک جامعه سالمتر و پرنشاطتر بر کسی پوشیده نیست.
زعفرانچی همچنین تحقق عدالت آموزشی را از تاکیدات ویژه مقام معظم رهبری دانست و افزود: در دوره پسا کرونا و بروز مشکلاتی مانند کمبود دسترسی به امکانات آموزش مجازی و اینترنتی موجب شد که دغدغهها در این مورد بیشتر شود.
وی گفت: تفاهمنامه همکاری مشترک با سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بر آن است با احصای نیازهای استانهای مختلف، شناسایی کودکان و دختران بازمانده از تحصیل، کشف و پرورش استعدادها، توزیع مناسب و عادلانه امکانات آموزشی و حرفه آموزی در کنار تحصیل، به عنوان مولفههای ایجابی عدالت آموزشی اهداف مدنظر را محقق کند.
زعفرانچی در پایان ابراز امیدواری کرد با اجرای این تفاهمنامه انشاالله شاهد رشد و بالندگی کودکان، ارتقای آگاهی دختران و زنان این سرزمین و رفع موانع تحصیلی آنها باشیم و یک خیر ماندگار در دولت سیزدهم رقم بخورد.
ارسال دیدگاه