تخصیص ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار مدرسهسازی در سال جاری
تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه فضا و امکانات آموزشی و معلمان دو رکن اصلی آموزش و پرورش در رسیدن به اهداف مدنظر هستند، گفت در هفت ماهه نخست سال جاری ۶ هزار میلیارد تومان اعتبارات مدرسهسازی تخصیص یافت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، مهراله رخشانیمهر معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه انعقاد این تفاهمنامه را به فال نیک میگیریم، گفت: خانم زعفرانچی اهمیت و نقش آموزش و پرورش در توسعه اجتماعی را به خوبی و به تفصیل بیان کردند، اما آموزش و پرورش برای دستیابی به اهداف خود به دو رکن اصلی معلمان و فضا و تجهیرات آموزشی نیاز دارد.
وی با بیان اینکه در حوزه فضا و تجهیزات آموزشی مسئولیت کار بر عهده سازمان نوسازی مدارس است، افزود: در طول بیش از ۴۵ سال گذشته اقدامات قابل توجهی در فراهم آوردن زیرساختهای آموزشی انجام شده است که از آن جمله می توان به رشد ۳.۵ برابری سرانه فضای آموزشی نسبت به قبل از انقلاب اسلامی یعنی از ۱.۵ متر مربع در سال ۱۳۵۷، به ۵.۲۱ مترمربع به ازای هر دانش آموز اشاره کرد.
رخشانیمهر خاطرنشان کرد: علاوه بر این تلاشهای خوبی نیز در زمینه مقاوم سازی و ایمن سازی فضاهای آموزشی صورت گرفته است، به طوری که در سال ۱۳۸۲ طبق آمار ۷۰ درصد فضاهای آموزشی کشور دچار فرسودگی بود، یعنی فضاهای ایمنی نبودند و نیاز به ایمنسازی، مقاوم سازی و بازسازی داشتند اما در سال ۱۳۹۵ این آمار برعکس شد به طوری که ۳۰ درصد مدارس غیراستاندارد بود.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در ادامه اظهار کرد: از سال ۱۳۹۵ تاکنون نیز با ارتقای آمار فضاهای آموزشی استاندارد، تنها ۱۹.۵ درصد فضاهای آموزشی کشور نیازمند تخریب و بازسازی و مقاوم سازی است، که از این تعداد ۶.۵ درصد از این فضاها نیاز به تخریب و بازسازی دارند.
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اختصاص ۴ میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی به مدرسه سازی در دهه ۸۰، گفت: با گذشت هفت ماه از آغاز سال جاری بیش از ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار برای ساخت، توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی تخصیص گرفتیم.
رخشانیمهر اضافه کرد: ۴۳۰ میلیارد تومان از این اعتبار برای تهیه تجهیزات هنرستانها اختصاص یافت که ۵۰ درصد این اعتبار به تجهیز هنرستانهای دخترانه اختصاص داده شده که بی سابقه است.
وی تاکید کرد: نگاهی که ما به مسئله آموزش و توسعه عدالت آموزشی داریم فارغ از جنسیت و اتفاقاً حساسیت بیشتر به سمت فراهم آوردن امکانات آموزشی بیشتر برای دختران دانشآموز است تا هیچکس به خصوص در مناطق دوردست و مقاطع بالاتر تحصیلی بخاطر کمبود محیط آموزشی از ادامه تحصیل بازنماند.
ارسال دیدگاه