بحریزاده: هدف از بازمهندسی تشکیلات سازمان دانشآموزی همسوسازی فعالیتها با اسناد بالادستی بوده است
تهران(پانا) - مشاور وزیر آموزش و پرورش گفته است که هدف از بازمهندسی تشکیلات سازمان دانشآموزی همسوسازی فعالیتها با اسناد بالادستی بوده است.
![بحریزاده: هدف از بازمهندسی تشکیلات سازمان دانشآموزی همسوسازی فعالیتها با اسناد بالادستی بوده است](https://cdn.pana.ir/thumbnail/MTJhYjhlYxFO/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTHQUH6iua3mkIsAIKXaKdntA,,/MTJhYjhlYxFO.jpg)
نشست مدیران سازمان دانش آموزی شهر تهران با موضوع سند تحول تشکیلات دانش آموزی با حضور اسماعیل بحری زاده؛ قائم مقام وزیر در سازمان دانشآموزی و مشاور وزیر آموزش و پرورش، رقیه سادات نقوی؛ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران، علینقی یزدان پناه؛ مشاور سازمان دانش آموزی، اردشیر دهقانی؛ معاون فعالیت های سازمان دانش آموزی، عباس باستانی؛ رئیس سازمان دانش آموزی شهر تهران و مدیران سازمان دانش آموزی مناطق ١٩ گانه شهر تهران برگزار شد.
در این نشست اسماعیل بحری زاده ضمن ادای احترام به مقام شامخ امام راحل(ره) و شهدای انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، مدافعین حرم، مدافعین سلامت و شهدای تعلیم و تربیت به ویژه سیدالشهدای مقاومت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از آنان به عنوان اسوه های برجسته ای از تربیت شدگان مکتب امام و رهبری در مسیر حفظ ارزش های انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: امیدوارم خداوند توفیق دهد ادامه دهنده راه انبیا و اولیاء و شهدا در فضای تعلیم و تربیت باشیم و دین خودمان را نسبت به آرمان های انقلاب اسلامی ادا کنیم.
وی ضمن اشاره به به تعبیر زیبای مقام معظم رهبری؛ خطاب به حضار گفت: شما مدیران و افسران خط مقدم پیشرفت کشور هستید و مأموریت مهمی را در سازمان دانشآموزی بر عهده دارید.
بحری زاده در خصوص فلسفه بازمهندسی سازمان دانشآموزی اظهار کرد: ٢٢ سال از تاسیس سازمان دانشآموزی میگذرد و هر سازمان و مجموعه ای به طور طبیعی و به صورت دوره ای طبق اصول مدیریت باید دست به بازنگری، اصلاح و بهبود اصول و فرآیندهای اجرایی بزند و اگر این کار را نکند؛ در پاسخگویی به نیاز مخاطبانش ناتوان خواهد شد.
مشاور وزیر آموزش و پرورش ضمن تاکید بر اینکه سازمان های پویا و موفق به طور مرتب دست به بازنگری و بازمهندسی می زنند، افزود: بعد از تاسیس سازمان دانش آموزی، ٣ سند مهم بالادستی تصویب شده است که میبایست فعالیتهای سازمان با اسناد بالادستی همسو میشد، و گرنه این سازمان از مسیر اصلی ماموریت خود خارج میشد.
بحری زاده تاکید کرد: علاوه بر سند تحول بنیادین، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از اهمیت و جایگاه ممتاز و ویژه ای برخوردار است، چرا که در واقع عصاره اندیشه مقام معظم رهبری و سرشار از نور امید، پویایی و راهکارهایی ناب برای نقش آفرینی جوانان و رشد و حرکت و تعالی به سوی قله های افتخار است و منبع بسیار ارزشمندی برای طراحی تحولات سازمان بوده است.
مشاور وزیر آموزش و پرورش، در ادامه سیاست های تحولی ابلاغی به آموزش و پرورش را مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: بنابراین، در سند تحولی سازمان دانشآموزی، همسوسازی فعالیتها با سیاست های تحولی نیز مورد نظر قرار گرفته است.
بحری زاده باز مهندسی را یکی از روش های مدیریتی علمی عنوان کرد و گفت: هر سازمانی در بازه های زمانی مشخص و معین دست به بازمهندسی نزند سقوط می کند لذا ما برای بازمهندسی ٣ ماه تمام مطالعه کردیم و از منابع مهم بهره بردیم.
مشاور وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: مدت زمان تعلیم و تربیت دانش آموزان در آموزش و پرورش ١٢ سال طول می کشد تا خروجی نهایی و نتیجه رشد و پرورش افراد در جامعه خود را نشان دهد و باید توجه داشت که اصول و مبانی فکری حاکم بر فرآیندهای اجرایی، محتواها، مربیان و سایر عناصر و مولفه های تربیت، نقش حیاتی بسیار مهم و تاثیر گذاری در شکل گیری نتیجه و ثمره نهایی نظام تعلیم و تربیت ایفا می کند و این موضوع به طور خاص و دقیق در اسناد بالادستی مورد تاکید و مطالعه قرار گرفته است. در واقع این اساس، پایه و مبانی فکری یک تشکیلات است که تاثیر ریشه ای و بنیادین مستقیم و تعیین کننده ای بر خروجی آن دارد. لذا بازنگری فعالیتهای سازمان دانشآموزی از این منظر نیز یک ضرورت مهم و اساسی بود.
وی در ادامه یادآور شد: وظیفه ما در سازمان دانش آموزی بسترسازی برای تربیت اسلامی دانشآموزان در ابعاد فردی و اجتماعی است تا با نقش آفرینی خود و راهبری مربیان رشد و تعالی لازم را بدست آورده و جامعه پذیری خود را ارتقاء بخشند.
وی همچنین مدالها و نشان های سازمان دانش آموزی را ابزاری در راستای تحقق همین ماموریت دانست و افزود: ما علاوه بر مدال ها و نشان های ویژه دانش آموزان، مربیان و مدرسان؛ مدال هال بین المللی با مفاهیم جهانی مثل عدالت، شجاعت، مقاومت و ... نیز طراحی کرده ایم. مدال هایی که محدود به یک قوم و ملت نیست و از این نشان ها به عنوان ابزاری برای حفظ و نشر آرمان های انقلاب اسلامی استفاده خواهد شد و امیدواریم با تحقق کامل این تحول تربیتی، تشکیلات دانش آموزی پیشتازان سازمان دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران به الگویی برای کشورهای اسلامی دیگر تبدیل شود.
ارسال دیدگاه