دستوالعمل اردویی تغییر کرد؛ بازدید از مزار شهدا میسر شد

تهران (پانا) - جلسه شورای سیاست گذاری نخستین جشنواره ملی آواها و نواهای ایثار با حضور مدیر کل فرهنگی، هنری اردورها و فضاهای پرورشی وزارت اموزش و پرورش و مدیر کل هنری بنیاد شهید برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۰۹۵۸۳
لینک کوتاه کپی شد
دستوالعمل اردویی تغییر کرد؛ بازدید از مزار شهدا میسر شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، علی رمضانی در جلسه شورای سیاست گذاری اولین جشنواره ضمن خوش آمد گویی گفت: دانش اموزان که در جشنواره های متعدد شرکت می کنند نسبت به این موضوع تعلق خاطر دارند و تعدد جشنواره ها باعث نمی شود که دانش آموزان مشارکتشان کاسته شود.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری جشنواره هایی مانند لاله های روشن یا علمدار ابلاغ پیام شهدا به جامعه دانش اموزی و کل جامعه است.

رمضانی خاطر نشان کرد: ما آمادگی داریم هر نوع اطلاعاتی در مورد جشنواره های برگزار شده در اختیار سایر بخش ها قرار بدهیم.

مدیر کل فرهنگی هنری اردورها و فضاهای پرورشی ادامه داد: باید از قلم توانای دانش آموزان در گسترش فرهنگ ایثار و شهادت استفاده شود.

وی با اشاره به نقش بیناد شهید در مدارس شاهد افزود: برگزاری فعالیت های مشترک با بنیاد شهید باعث می شود به درک مشترکی از خواسته های دانش آموزان برسیم و این همکاری بین آموزش و پرورش و بیناد شهید را می طلبد.

رمضانی گفت: ما برای آشنایی دانش آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت از اول ابتدایی برنامه ریزی کردیم و طرح شمیم نور را ارائه کردیم که دانش آموزان طی اردویی یک روزه با شهیدان شهر خود و یا جلوه های ایثارگری در شهر و محله خود آشنا می شوند.

وی با اشاره به تغییرات دستورالعمل اردویی گفت: زمانی بود بازدید از مزار شهدا برای اردوها مجاز نبود اما با این تغییرات که به امضای رئیس جمهوری نیز رسیده است این امر میسر شده است.

مدیر کل فرهنگی هنری اردورها و فضاهای پرورشی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش با برنامه ریزی هایی که انجام داده است چند سال است به عنوان دستگاه برتر در زمینه توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شناخته می شود.

در ادامه این جلسه سید مرتضی حسینی،‌مدیر کل امور هنری بنیاد شهید گفت:اولین جشنواره آواها و نواهای ایثار که برگزار شد سردار سلیمانی،‌ریاست محترم بنیاد شهید تاکی بسیار داشتند که این جشنواره باید به مدارس وارد شود.

وی ادامه داد: هر چند مدارس شاهد برای ما اهمیت دارند اما جامعه هدف ما کل دانش آموزان هستند هر چند برای مدارس شاهد کار های ویژه تری انجام می دهیم.

حسینی ادامه داد: امیدوار هستیم این جشنواره را بتوانیم به صورت مشترک انجام بدهیم تا راه وردی باشد برای سایر فعالیت های مشترک.

در امه جلسه نیز هر یک از مدوعوین به بیان نقطه نظرات خود پیرامون بهتر برگزار شدن این جشنواره پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار