جزئیات تصویب لایحه رتبهبندی معلمان در مجلس
تهران (پانا) - رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، روند تصویب لایحه رتبهبندی معلمان را تشریح و تاکید کرد مجلس به دنبال رفع دغدغه معلمان با تصویب این لایحه مهم است.
![جزئیات تصویب لایحه رتبهبندی معلمان در مجلس](https://cdn.pana.ir/thumbnail/MTIzZGVihTQF/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTHKbd-gCprk0ssAIKXaKdntA,,/MTIzZGVihTQF.jpg)
به گزارش روابط عمومی مجلس، مهدی اسماعیلی یکی از خواستههای دیرینه معلمان را تصویب نظام رتبهبندی معلمان و پرداخت حقوق و مزایا براساس شایستگیها دانست و اظهار کرد: کمیسیون آموزش بر مبنای سند تحول بنادین و برنامه ششم توسعه موضوع بررسی لایحه رتبهبندی را آغاز و به دنبال اجرایی کردن این خواسته دیرینه فرهنگیان است.
نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چنانچه بتوانیم رتبهبندی را که در راستای ارتقای صلاحیتهای حرفهای معلمان بوده و توجه جدی به جایگاه علمی آنان دارد را به نتیجه برسانیم و نهایتا این قانونگذاری منجر به ارتقای مقام و منزلت معیشتی معلمان شود، کار مهمی صورت خواهد گرفت.
عضو کمیسیون تلفیق بودجه 1400 اظهار کرد: بر همین اساس ما در کمیسیون تلفیق، پیش از تحویل لایحه رتبهبندی فرهنگیان به مجلس، بودجه اجرای آن را در لایحه 1400 پیشبینی کردیم و پس از آن کلیات آن را به صورت دو شوری در صحن علنی مجلس به تصویب رساندیم.
وی ادامه داد: در کمیسیون آموزش مجلس به دنبال این هستیم این لایحه به نحوی اصلاح و تصویب شود که مطالبات مد نظر معلمان در آن لحاظ شود و تاکنون نیز طی چندین جلسه کارشناسی اصلاحات مهمی در جهت ارتقای منزلت معلمان صورت گرفته است.
رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: تلاش ما در اصلاح این شیوهنامه این است که تمامی معلمانی که شامل آموزگار، دبیر، هنرآموز، مربی امور تربیتی، مشاور واحد آموزشی، مراقب سلامت، مدیر و معاون شاغل در واحدهای آموزشی و تربیتی که صرفا در مشاغل مذکور در واحدهای آموزشی و تربیتی اشتغال به خدمت دارند، شامل رتبهبندی معلمان شوند.
ارسال دیدگاه