در زمان قرنطینه خانوادهها نقش مهمی در آموزش دارد
تهران (پانا) - نماینده مجلس دانش آموزی با توجه به شرایط اپیدمی کرونا و مجازی شدن آموزشها؛ بیشتر مسئولیت آموزش را بر عهده خانواده دانست.
مبینا سبزه علی؛ عضو شورای منطقه و نیز نماینده دهمین دوره مجلس دانش آموزی منطقه ۱۴ در گفتوگو با پانا گفت: «مدارس تعطیل است و این وضعیت شرایط نامناسبی برای رشد و تحول اجتماعی، شناختی، جسمی کودکان و نوجوانان ایجاد کرده است و با توجه به اینکه رشد شخصیتی دانش آموزان بیشتر در مدرسه شکل میگیرد، خانوادهها برای افزایش مهارتهای اجتماعی دانشآموز در شرایط فعلی، به دلیل اینکه در شرایط خاصی قرار داریم باید روابط بین اعضای خانواده از نظر ارتباط بین فردی را تقویت کنند و لازم است که خانواده به این موضوع بها دهد.»
وی افزود: «خانوادهها باید در این وضعیت در نظر بگیرند به دلیل اینکه بخشی از وقت شبانه روزی دانش آموز از طریق آموزشهای مجازی گرفته میشود، بقیه تفریحات، اوقات فراغت و وقت گذرانی های فرزندان از طریق روابط دنیای واقعی باشد و در دنیای مجازی غرق نشوند.»
وی در ادامه گفت: «همچنین پدر و مادر باید توجه داشته باشند که دانشآموز در ساعات مشخص و ثابتی از هر روز که معلم و آموزش آنلاین یا رسانه ملی شبکه تلویزیونی ایران اعلام میکنند برای فراگیری درسها حضور داشته باشند، نه این که هر زمان خودشان تمایل داشتند پیگیر مباحث درسی شوند.»
وی افزود: «در زمان قرنطینه و آموزش مجازی، خانواده نقش بیشتری در آموزش دارد اما در این میان معلم و مشاور مدرسه هم نقش بسزایی دارند. نوع تدریس، رفتار معلم در کلاس مجازی، حتی لحن بیان او بر روی دانش آموز و رغبت آن به درس تأثیر دارد.»
سبزهعلی در پایان گفت: «ما شاهد هستیم که در طول یک سال گذشته معلمان با صبر و شکیبایی تمام تلاش خود را برای ارائه هرچه بهتر دروس داشتند. در این میان مشاوران مدارس با برگزاری کلاس و وبینار برای والدین و دانش آموزان با موضوع هدایت تحصیلی، مدیریت بحران، پیشگیری از مشکلات روانی و اجتماعی، اضطراب و استرس در دانش آموزان، میتوانند به آنها کمک کنند.»
خبرنگار دانش آموز پانا، فاطمه آبروش
ارسال دیدگاه