کریمی پاسخ داد
تکلیف امتحانات دانشآموزان مبتلا به کرونا چیست؟
تهران (پانا) - مشاور وزیر آموزش و پرورش در سنجش و ارزشیابی با تاکید براینکه معدل پایه نهم در انتخابهای دانشآموزان مهم است اعلام کرد یک میلیون و ۱۲۰ هزار دانشآموز پایه نهم وجود دارد که حوزههای امتحانی را برای این افراد گسترش داده شده است.
غلامرضا کریمی مشاور وزیر آموزش و پرورش در سنجش و ارزشیابی در برنامه انتهای الوند شبکه دو سیما اظهار کرد: براساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش در شرایط بیماریهای همه گیر شرایط خاصی را برای ارزیابی و ارزشیابی امتحانات درنظر گرفتیم که در ۱۲ پایه تحصیلی آزمونها و ارزشیابیها بجز در پایه ۹ و ۱۲ غیرحضوری است.
وی درباره حضوری برگزار شدن امتحانات دو پایه نهم و دوازدهم گفت: در پایه نهم پایان مقطع متوسطه اول را داریم و و هدایت تحصیلی دانشآموزان صورت میگیرد اگر آزمونهای استاندارد نداشته باشیم تا یافتههای دانشآموزان را مبتنی بر سنجش تحصیلی حساب کنیم حق دانشآموزان ضایع میشود.
کریمی با بیان اینکه طراحی سوالات در سطح مدرسه توسط معلم نیست ادامه داد: در هدایت تحصیلی موظف هستیم براساس استاندارد دقیق آزمون دقیق و استاندارد حضوری برگزار کنیم لذا آزمون غیرحضوری این امکان را ندارد که شرایط دانشآموزان را برای انتخاب رشته برابر کند بنابراین در این پایه به دلیل اهمیت این موضوع آزمون حضوری است.
مشاور وزیر آموزش و پرورش در سنجش و ارزشیابی با تاکید براینکه معدل پایه نهم در انتخابهای دانشآموزان مهم است افزود: یک میلیون و ۱۲۰ هزار دانشآموز پایه نهم داریم که حوزههای امتحانی را گسترش دادیم و شرایط برگزاری آزمون را طوری درنظر گرفتیم که دانشآموزان تجمع نکنند.
وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش برای طراحی آزمونها ۳۰ درصد از حجم مطالب درسی را کاهش داده است. اگر فردی در پایه نهم کرونا دارد میتواند در آزمون اواخر خرداد امتحان دهد یا در آزمون شهریور شرکت کند برای پایه دوازدهم نیز فرد میتواند در آزمون شهریور ماه شرکت کند.
کریمی در پایان اشاره کرد: در دوره ابتدایی آزمون پیشرفت تحصیلی داریم و تمام موارد برعهده مدرسه و معلم است وزارت آموزش و پرورش نیز سامانه سیدا را طراحی کرده است تا نمرات از سوی معلمان وارد سامانه شود و اولیا با مراجعه به سامانه، کارنامه را دریافت کند.
ارسال دیدگاه