شکوهی به پانا خبر داد

راه‌اندازی کانال‌های تخصصی در «شاد» برای ارائه آموزش‌های ارتقایی «نماد»

تهران (پانا) - مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی برنامه ملی «نماد» را یکی از آرزوهای بزرگ و بلند برای کمک به کودکان و نوجوانان این سرزمین و نیز برای حفاظت از خود دانست و از دستاوردهای این طرح گفت.

کد مطلب: ۱۱۷۷۵۷۸
لینک کوتاه کپی شد
راه‌اندازی کانال‌های تخصصی در «شاد» برای ارائه آموزش‌های ارتقایی «نماد»

مسعود شکوهی در گفت‌وگو با پانا ضمن ارائه گزارش اجرای بسته تحولی «ارتقای مهارت‌های روانی اجتماعی» به برنامه ملی «نماد» اشاره و اظهار کرد: «برنامه نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان (نماد) به عنوان یکی از برنامه‌های تحولی در زمینه پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، فرایند جامعی را از شناسایی تا آموزش، درمان و مددکاری اجتماعی شامل می‌شود.»

وی افزود: «اجرای آزمایشی این برنامه تجارب و درس‌های زیادی را در زمینه اجرای ابزارها، زیرساخت‌ها، نحوه اجرا، مقتضیات و شرایط خاص همچنین چالش‌ها و فرصت‌های آن در اختیار قرار داده است که در استمرار برنامه در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ مورد توجه قرار گرفت.»

شکوهی عنوان کرد برهمین اساس در چارچوب اجرای فعالیت نماد، ذیل برنامه ارتقای مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان، از زیرنظام راهبری و مدیریت تربیتی و برنامه ابلاغی سال ۱۳۹۹ موضوع بخشنامه شماره ۱۱۶/۱۴۰ در تاریخ سوم اردیبهشت ۹۹ همچنین برای اجرای بسته تحولی پرورشی و فرهنگی (موضوع ابلاغیه شماره ۴۵۶۰۰ در تاریخ ۷ تیر ۹۹ وزیر آموزش و پرورش) برنامه ملی «نماد» در سال ۱۳۹۹ در مدارس کشور اجرا شد.»

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی ضمن بیان دستاوردهای این طرح گفت: «توسعه و تجهیز شامل فعال سازی دفتر مرکزی «نماد»، راه‌اندازی خط ملی «نماد»، راه‌اندازی گروه (تیم) مدیریت فوریت‌های روانی اجتماعی در سطح استان‌ها و مناطق، بروزرسانی و ارتقای فنی و پشتیبانی سامانه «نماد»، استفاده از ظرفیت شبکه «شاد» از جمله دستاوردهای طرح نماد به شمار می‌روند.»

وی اجرای بخش غربالگری نماد را در جدول زیر به تفکیک تعداد مشارکت کنندگان در غربالگری پایه و سریع بیان کرد:

شکوهی در بخش اجرای آموزش‌های ارتقایی «نماد»؛ برگزاری دوره‌های آموزش ارتقایی از سوی مدارس برای دانش‌آموزان، والدین و کارکنان، راه‌اندازی کانال‌های تخصصی در «شاد» برای ارائه آموزش‌ها، تهیه و بارگذاری محتواهای آموزشی و ترویجی در شبکه «شاد»، برگزاری دوره ضمن خدمت برای کارکنان، آماده سازی آموزش‌ها برای برگزاری دوره‌های متمرکز کشوری برای والدین و دانش‌آموزان را متذکر شد.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی در بخش اجرای درمان «نماد» موضوعات ارائه خدمات مداخلات روانشناختی به دانش‌آموزان ارجاع شده، تشخیص وضعیت و ارجاع دانش‌آموزان برای دریافت خدمات تخصصی و اجرای بخش مددکاری اجتماعی «نماد» را عنوان کرد که مددکاری اجتماعی و ارائه خدمات حمایت اجتماعی به حدود ۲۸ هزار دانش‌آموز شناسایی و ارجاع شده رسیده است.

وی برنامه ملی «نماد» را یکی از آرزوهای بزرگ و بلند برای کمک به کودکان و نوجوانان این سرزمین و نیز برای حفاظت از خود دانست و افزود: «برای دستیابی به این آرزوی بزرگ، باید قدم‌های بلندی برداشت و استلزمات اجرای آن را تامین و محقق کرد. اکنون با وجود تلاش‌های گسترده، اجرای «نماد» با چالش‌های گسترده ای روبرو است. باید همت کنیم و این نهال نوپا را آبیاری کنیم تا مبادا امیدهای شکل گرفته در پای این نهال نوپا از بین رفته و به بوته فراموشی و یاس سپرده شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار