محمدزاده: توسعه آموزشهای مجازی از طریق سایت، رادیو اینترنتی، شادنما، شبکههای اجتماعی و تلویزیون صورت گیرد
تهران (پانا) - اولین جلسه شورای معاونین و مدیران سازمان در سال ۱۴۰۰ به ریاست محمد زاده معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سوادآموزی، اولین جلسه شورای معاونین و مدیران سازمان در سال ۱۴۰۰ به ریاست رئیس سازمان برگزار شد، شاپور محمدزاده در این جلسه با سلام و درود بر ارواح طیبه شهدا و امام شهیدان کلام خود را آغاز کرد و گفت: صحت و سلامتی برای مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) را آرزومندم و همچنین آغاز سال ۱۴۰۰ و اعیاد و ایام الله مبارک ماه شعبان المعظّم را به حضور همه همکاران و اعضای جلسه تبریک عرض می کنم و امیدوارم که با الطاف الهی بتوانیم خود را آماده درک ماه مبارک رمضان کنیم.
محمد زاده در ادامه افزود: سال ۱۳۹۹ با تمامی فراز و نشیب ها سپری شد و سال سختی برای کشورمان از جهت تحریم های ظالمانه دشمن و همچنین شیوع بیماری کوید ۱۹ بود ولیکن علیرغم سختی ها توفیقات و تجربیات بسیار خوبی هم رقم خورد و فرصتهای بسیار خوبی فراهم شد که قطعاً این تجربیات در پیشبرد اهداف سال۱۴۰۰ مورد استفاده و مثمر ثمر خواهد بود.
معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: از همه همکاران که در عرصه سوادآموزی تلاش کرده اند تقدیر و تشکر می کنم به ویژه از عزیزانی که در فراهم نمودن مقدمات تهیه و تولید برنامه آموزشی ، تلویزیونی دوره انتقال تحت عنوان" قلم و بیان" که در حال انجام است تشکر می کنم ، این کار یک کار جمعی است که علیرغم مشکلات بایستی کار در نهایت دقت ادامه و انجام شود تا اثری ماندگار در آموزش دوره انتقال باشد.
محمد زاده ضمن اشاره به بخشی از توفیقات سال ۱۳۹۹ و همچنین برنامه سال ۱۴۰۰ گفت: برای سال ۱۴۰۰ علاوه بر کارهایی که در سال ۱۳۹۹ انجام می دادیم و بایستی ادامه آن سرانجام بخشی شود ، با توجه و رعایت دغدغه های مقام عالی وزارت باید ادامه کارها را به نحو احسن برنامه ریزی و انجام دهیم ، اینجانب توصیه ها و انتظاراتی از همکاران و معاونت های ستادی دارم که قطعاً با برنامه ریزی مناسب در سال جاری موجب موفقیتهای لازم خواهد شد.
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در ادامه توصیه ها و انتظارات سازمانی خود را به شرح ذیل بیان کرد:
الف) حوزه ریاست
۱- توسعه آموزش های مجازی از طریق سایت، رادیو اینترنتی، شادنما ، شبکه های اجتماعی و تلویزیون
۲- توسعه ظرفیت های تبلیغی و ترویجی معاونت سوادآموزی استان ها در تقاضا محور نمودن سوادآموزی، جذب، نگهداشت و آموزش سوادآموزان
۳- نظارت و پاسخگویی به موقع به تمامی نامه های رسیده از حوزه وزارتی وزارت متبوع
۴- پیگیری و عملیاتی شدن مصوبات شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش که مربوط به سوادآموزی می باشد و ارسال به موقع پاسخ به دفتر وزارتی
۵- توجه جدی به ارزیابی های عملکرد سازمان بخصوص جشنواره شهید رجایی با همکاری واحدهای تخصصی
۶- باز مهندسی و تنوع بخشی به محتوای آموزشی با توجه به نیازهای مخاطبین و گروه های خاص
۷- تکمیل و توسعه محتوای الکترونیکی و به هنگام سازی سامانه پیشخوان مجازی سوادآموزی
ب) حوزه امور آموزشی
۱- تلاش برای مدرسه محور نمودن سوادآموزی و بکار گیری ارکان مدرسه در تحقق اهداف آموزشی سازمان
۲- فراهم سازی و ایجاد آمادگی در استانها برای ارائه آموزش های حضوری ، نیمه حضوری و غیر حضوری
۳- راه اندازی، اجرای آزمایشی و توسعه مدرسه مجازی سوادآموزی در کشور
۴- به روز آوری و به هنگام سازی پایگاه اطلاعات ثبتی سطح سواد با توجه به فعالیت سوادآموزی و بانک دانش آموزی و ارائه آخرین وضعیت بی سوادی استانها تا سطح شهرستان بصورت دیاگرام و لحظه به لحظه
۵- تعامل جدی با مرکز آمار ایران و به هنگام سازی پایگاه اطلاعات ثبتی دو سازمان به منظور دریافت نتیجه صحیح از سرشماری ۱۴۰۰
۶- تهیه و ارائه اطلس کلاسگذاری در سطح استانها و شهرستانها با توجه به حجم ابلاغی و برنامه های شتاب بخشی
۷- پیگیری و نظارت بر ثبت نامه صحیح سوادآموزان طبق طرح های مختلف اجرایی و ثبت دقیق آن در سامانه تحت وب سوادآموزی
۸- توسعه نظارت های حضوری و غیر حضوری بر فعالیت های آموزشی و ارزشیابی و ارزیابی پایانی
ج) حوزه توسعه مدیریت و پشتیبانی
۱- استخراج دقیق بدهی های استانی با توجه به شاخص ها و فصول تخصیصی به تفکیک سال و استان
۲- تهیه و ارائه برنامه سنواتی سال ۱۴۰۰ سازمان به تفکیک مدیریت ها با توجه به سیاست های ابلاغی
۳- متناسب سازی توافق نامه بودجه ای استانها با شاخص های برنامه تفصیلی ۱۴۰۰ سازمان که به وزارتخانه ارسال و از سوی وزیر تایید و ابلاغ شده است.
۴- ایجاد هماهنگی ها و برگزاری جلسات شورای پشتیبانی سوادآموزی و کمیته تخصصی آن
۵- ساماندهی و شفاف سازی دقیق اطلاعات آموزش دهندگان موجود و فعال سوادآموزی در سامانه سوادآموزی با رویکرد عدم جذب نیروی جدید به تفکیک استان و شهرستان.
۶- برنامه ریزی دقیق برای توانمند سازی، برگزاری دوره ها توجیهی و ارائه آموزش ضمن خدمت به آموزش دهندگان، مدیران مراکز یادگیری محلی، مسئولین سوادآموزی و کارکنان
۷- ایجاد انضباط و نظم اداری با توجه جدی به ورود و خروج و مرخص های کارکنان و ارائه بازخوردهای به موقع.
ارسال دیدگاه