حاج‌علی‌اکبری: باید با حوصله و حساب‌شده به جوانان اعتماد کرد

تهران (پانا) - نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان تاکید کرد باید با حوصله و حساب‌شده به جوانان اعتماد کرد.

کد مطلب: ۱۱۷۱۷۱۳
لینک کوتاه کپی شد
حاج‌علی‌اکبری: باید با حوصله و حساب‌شده به جوانان اعتماد کرد

به گزارش روابط عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در گردهمایی اعضای دبیرخانه‌های دانش‌آموزی بیانیه گام دوم با عنوان «افق روشن» که در مجتمع فرهنگی آموزشی آدینه برگزار شد، اظهار کرد: اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان به‌حمدالله پرچم‌داری بیانیه گام دوم را در آموزش و پرورش و در فضای تشکل‌ها به دست گرفته است که این موضوع خیلی بجا و انتخاب درستی بوده است؛ البته مسئولیت ما را مضاعف می‌کند.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم در زمان بیانیه گام دوم انقلاب، قدمی بر داریم، نقطه شروع چیست؟ نقطه شروع این است که یک بررسی در فضای عمومی آموزش و پرورش در سطوح مختلف از جامعه دانش‌آموزی تا حوزه مربیان انجام شود و ببینیم در درجه اول چقدر بیانیه خوانده شده و چقدر دریافت شده است و این موضوع یکی از کارهای اولیه است که باید انجام دهیم تا در مسیر پیش رو با چشم باز و روشن بینی حرکت کنیم و البته دیدم در دبیرخانه دانش‌آموزی بیانیه گام دوم انقلاب، محتوای مفهومی و مدلسازی این موضوع مورد توجه بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری با اشاره به اهمیت بحث عصر جدید و عالم جدید در پرتو انقلاب اسلامی، افزود: این بحث یکی از موضوعات بسیار مهم و اساسی است که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم به آن پرداخته‌اند. مسأله انقلاب اسلامی، ما را وارد یک عصر جدید کرده است و این عالم نو و تازه نیاز به نگاه جریان‌شناسی تاریخی دارد و هم چون این عصر محصول انقلاب اسلامی است، نیاز به نگاهی معطوف به ریشه‌ها و مبانی انقلاب دارد. یعنی علاوه بر آن جنبه نگرش فلسفه تاریخ به یک مبحث کلامی هم نیاز دارد که این قطعه را برای ما واضح‌تر تعریف کند.

وی با تأکید بر اینکه این عصر جدید، حلقه مفقوده تاریخی بین ما و عصر ظهور است، اضافه کرد: از این منظر باید عصر غیبت و رسالتی را که شیعه در عصر غیبت دارد و آن مأموریت بزرگی که بر عهده‌اش است و عمدتاً نقش تمهیدی بر اساس آن انتظار پویا و سازنده است را با کاری که انقلاب اسلامی در این مرحله انجام داده است، تطبیق بدهید تا از کلمه ورود به عصر جدید یک برداشت سطحی و دم‌دستی نشود.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با بیان اینکه با نظام انقلابی است که می‌توانیم به رسالت خودمان در عصر غیبت به شکل مطلوبی عمل کنیم، ادامه داد: ذات این نظام انقلابی بر دکترین مقاومت استوار شده است.

وی اظهار کرد: تلاش کنید برای کشف منطق حاکم بر بیانیه به ویژه در محور روایت انقلاب اسلامی بتوانید به آن دست پیدا کنید. مسئله همه انقلاب‌ها بدون استثناء این است که آیا می‌توانند این را دست به دست بین نسل‌ها منتقل کنند یا خیر؟ اگر ملتی به این فناوری دست پیدا کند که بتواند این نهضت و انقلاب خودش را با نسل‌های بعدی دست به دست کند، کامیاب است. انقلاب اسلامی این ظرفیت را دارد، دلیلش هم ارزش‌های فطری و آن مبانی انسان‌شناسی قوی اسلامی و قرآنی است که اساساً انسان را بر اساس فطرت تعریف می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری افزود: اگر گفتیم آرمان‌های انقلاب اسلامی فطری است، معنایش این است که انقلاب اسلامی می‌تواند در بستر نسل‌ها تداوم پیدا کند و ارتباط بین نسلی مناسب و همچنین روایت درستی از آرمان‌های فطری داشته باشد؛ رهبر معظم انقلاب در بیانیه منطق انتقال نسلی را به‌خوبی روایت می‌کنند.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان ادامه داد: خصوصیت بیانیه این است که می‌تواند یک ارتباط عمیق بین‌الاذهانی را در جامعه که منجر به یک وحدت قلبی برای رفتن به سوی آن قله‌های پُر افتخار است فراهم کند و می‌تواند میثاق مشترک اُمّت با امام برای رسیدن به هدف‌های بزرگ و قله‌ها باشد.

وی، منطق روایتگری انقلاب اسلامی را حائز اهمیّت دانست و افزود: اگر جوان فرهیخته به منطق روایت درست از انقلاب اسلامی که در متن بیانیه است دست پیدا کند به خوبی می‌تواند از عهده یک انتقال بین نسلی بربیاید و کار را به نسل جوانی که دارد از راه می‌رسد تقدیم کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری در بخش دیگر سخنان خود تصریح کردند: اتحادیه می‌تواند در دو فصل مأموریت خود را تعریف کند. فصل اول کار شناختی در عرصه روایت انقلاب اسلامی است و دست پیدا کردن به نظام و قواعدی که رهبر عزیزمان در بیانیه دارند و منطقی که در این روایت ارائه فرموده‌اند و فصل دوم نقش‌یابی ذیل هفتگانه‌های پایانی بیانیه می‌باشد.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در ادامه به مبحث عدالت و عدالت‌خواهی پرداختند و بیان فرمودند: عدالت و عدالت‌خواهی را به عنوان یکی از برجسته‌ترین آرمان‌های انقلاب اسلامی باید در محیط دید نسل جدید خیلی بزرگ و برجسته کنیم. مسئله عدالت و مبارزه با فساد اگر درست دریافت نشود و ابعاد آن دقیق چیده نشود، این وقتی برجسته‌سازی شود به ضد خودش تبدیل می‌شود؛ یعنی با ایجاد افسردگی مفرط شخص را اساساً ناامید می‌کند و یا چالش‌گری مفرط که یک نوع تخریب نظام را صورت می‌دهد. این برای وقتی است که شما پای این عدالت را به بند عقلانیت و معنویت نسپارید و این را رها بگذارید.

وی ایجاد عرصه و میدان برای فعالیت و رُشد جوانان را از نکات کلیدی بیانیه دانستند و تصریح کردند: شما باید با حوصله و حساب‌شده به جوانان اعتماد کنید و میدان را فراهم کنید تا طلوع کنند و فرصت طلوع استعدادهای نسل جدید، دهه هشتادی‌ها انجمن‌های اسلامی می‌باشد. انجمن اسلامی باید این خصوصیت را داشته باشد که به بچه‌ها فرصت طلوع بدهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار