حسینی خبر داد

امضای تفاهم‌نامه تامین حدود ۳ هزار تبلت برای دانش‌آموزان ۴ استان‌

تهران (پانا) - با حضور معاون وزیر و نماینده ویژه وزیر آموزش‌وپرورش در طرح هدایت، اعضای شورای راهبری، رؤسای ادارات استثنایی استان‌های کرمان، هرمزگان، قزوین و فارس و حضور ویدئو کنفرانسی بقیه رؤسای ادارات استثنایی و در بیست ششمین نشست شورای راهبری تفاهم‌نامه تأمین نیمی از اعتبار موردنیاز خرید تجهیزات هوشمند ارتباطی دانش‌آموزان نیازمند استان‌های کرمان، هرمزگان، قزوین و فارس توسط وزارت آموزش‌وپرورش و نیم دیگر توسط منابع درون‌استانی امضا شد.

کد مطلب: ۱۱۵۴۴۷۷
لینک کوتاه کپی شد
امضای تفاهم‌نامه تامین حدود ۳ هزار تبلت برای دانش‌آموزان 4 استان‌

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی، سید جواد حسینی در بیست و ششمین نشست شورای راهبری اظهار کرد: گزارش‌های جهانی نشان می‌دهد اگر مدارس به لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به‌صورت کامل تجهیز باشند، معلمان هم به تدریس در فضای مجازی به‌صورت کامل مسلط باشند، همه دانش‌آموزان هم وسایل تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را داشته باشند و اولیاء نیز همراه دانش‌آموزان باشند بازهم کارایی آموزش‌های مجازی نصف کارایی آموزش‌های واقعی است.

وی افزود: در تمام جهان، مسئله بازگشایی مدارس یک موضوع جدی است و برنامه‌ریزی برای بازگشایی مدارس با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی در حال انجام است.

معاون وزیر با بیان اینکه در اجرای مصوبات پنجاه و دومین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا، آموزش حضوری پایه‌های اول و دوم ابتدایی، دروس کارگاهی هنرستان‌ها و مدارس دارای جمعیت کمتر از ۵۰ دانش‌آموز، از اول بهمن‌ماه و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز خواهد شد اظهار کرد: حضور کادر اداری و اجرایی مدارس در مناطق نارنجی، زرد و آبی بر اساس بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کشور مانند سایر کارکنان دولت انجام می‌گیرد.

وی افزود: شیوه‌نامه بازگشایی مدارس با امضای وزیر آموزش‌وپرورش به استان‌ها ارسال شده است و به‌زودی شیوه‌نامه بازگشایی مدارس استثنایی نیز به استان‌ها ارسال خواهد شد.

حسینی با بیان اینکه علاوه بر آموزش‌های حضوری آموزش‌های مجازی نیز تداوم خواهد داشت و در عصر کرونا تأمین تجهیزات ارتباطی هوشمند برای تمامی دانش‌آموزان از ضروریات است اظهار کرد: در راستای ساماندهی بهینه تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مدارس و بهره‌مندی حداکثری دانش‌آموزان نیازمند در ایام کرونا، شیوه‌نامه ساماندهی رایانه و تجهیزات هوشمند مدارس در مناطق و شهرستان‌ها با امضای وزیر آموزش‌وپرورش به استان‌ها ارسال شده است.

وی افزود: براین‌اساس این شیوه‌نامه به مدیران مناطق و شهرستان‌ها مأموریت داده شده تا با تشکیل کارگروهی نسبت به ساماندهی رایانه‌های موجود در مدارسی که بیشترین دانش‌آموز محروم از دسترسی به تبلت و ابزار هوشمند در آن‌ها وجود دارد، اقدام نمایند و با تهیه اطلس یادگیری این دانش‌آموزان به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که دانش‌آموزان در گروه‌های ۳ نفری، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با حضور در کلاس‌های تجهیز شده، از محتوای آموزشی دیجیتالی و مجازی بهره‌مند شوند.

معاون وزیر در ادامه با تأکید بر اهمیت فناوری اطلاعات در سازمان‌ها به‌ویژه در عصر کرونا اظهار کرد: بسیاری از فعالیت‌های اداری و آموزشی امروزه از بستر فناوری اطلاعات در حال انجام است و در سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی نیز تاکنون بیش از ۱۵۰ نشست ویدئو کنفرانسی در عصر کرونا برگزار شده است.

وی افزود: بهینه‌سازی پورتال جامع سازمان، راه‌اندازی سامانه آموزش مجازی، راه‌اندازی سامانه ندای همراه و پورتال آموزش‌های مجازی، راه‌اندازی بیش از ۸۵۰ کانال محتوای آموزشی در شاد و راه‌اندازی کانال خبری آموزش‌وپرورش استثنایی با ۴۰۰ هزار عضو در شاد از جمله اقدامات فناورانه سازمان در عصر کرونا است.

وی افزود: در هر استان یک پایگاه جامع آموزش مجازی با استفاده از ظرفیت مدارس با امکان آموزش مجازی هم‌زمان به ۲ هزار نفر به‌زودی راه‌اندازی خواهد شد.

حسینی استفاده از تجارب استان‌ها در عصر کرونا را بسیار مفید دانست و افزود: تجارب ویژه استان‌ها در عصر کرونا در راستای تجربه گردانی و گردآوری در یک کتاب جمع‌آوری خواهد شد.

شایان‌ذکر است در این نشست تفاهم‌نامه تأمین نزدیک به ۳ هزار تبلت برای دانش‌آموزان استان‌های کرمان، هرمزگان، قزوین و فارس امضاء شد. بر اساس تفاهم‌نامه‌های امضا شده نیمی از اعتبار ۸ میلیاردتومانی خرید ۱۶۶ تبلت موردنیاز دانش‌آموزان نیازمند استان قزوین، ۱۵۰۰ تبلت دانش‌آموزان استان کرمان، ۷۴۹ تبلت دانش‌آموزان استان فارس و ۴۵۱ تبلت دانش‌آموزان استان هرمزگان توسط آموزش‌وپرورش تأمین خواهد شد و نیم دیگر نیز توسط استان‌ها تأمین می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار