در برنامه انتهای الوند؛

حاجی میرزایی: حقوق معلمان حدودا پنج و نیم برابر شده است

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت موضوع بهبود معیشت معلمان از حدود پنج و نیم برابر شدن حقوق معلمان طی سال‌های اخیر خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۱۶۴۸۸
لینک کوتاه کپی شد
حاجی میرزایی: حقوق معلمان حدودا پنج و نیم برابر شده است

محسن حاجی‌میرزایی، وزیر آموزش و پرورش، شامگاه سه شنبه ۲۸ مردادماه ۹۹ باحضور در برنامه انتهدی الوند شبکه دو سیما به تشریح برنامه‌های وزارت آموزش‌وپرورش درباره شروع سال تحصیلی جدید پرداخت.

وی با اشاره به رعایت اصولی برای شروع سال تحصیلی در نیمه شهریورماه گفت: اصل بر حفظ سلامت بچه‌هاست و سعی ما این است که سلامت آنها به خطر نیفتد. اصل بعدی آموزش است که نباید در آن وقفه ایجاد شود. فقط باید ببینیم چگونه با حفظ سلامت بچه‌ها امر آموزش را دنبال کنیم. اصل سوم این است که چیزی جایگزین آموزش حضوری نخواهد شد چون ارتباط دانش‌آموزان و معلم و حتی بازی‌های درون مدارس کارکرد تربیتی دارد.

باید برای تک تک دانش‌آموزان برنامه آموزشی داشته باشیم

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: سال تحصیلی گذشته دوسوم کار انجام شده بود که با وضعیت حاضر مواجه شدیم. اما امروز لازم است این اصل مهم را رعایت کنیم که درباره تک تک دانش‌آموزان برنامه آموزشی داشته باشیم تا کسی از آموزش محروم نماند. یعنی همه دانش‌آموزان باید از آموزش استفاده کنند حتی کسانی که به دستگاه هوشمند و اینترنت دسترسی ندارند.

وی ادامه داد که ۵ هزار مدرسه داریم که کمتر از پنج دانش‌آموز دارد. در این مدارس کلاس‌ها می‌تواند در فضای باز مثلا حیاط مدرسه تشکیل شود. بخشی از این برنامه‌ها به مدارس در مناطق مختلف واگذار شده است یعنی مدارس متناسب با وضعیت خود درباره تشکیل کلاس‌ها تصمیم بگیرند.

حاجی میرزایی درباره طرح زوج و فرد مدارس نیز گفت: در مدارسی که قرار است کلاس حضوری تشکیل شود ولی تعداد دانش‌آموزان از حد نصاب بیشتر است کلاس‌ها به صورت یک روز درمیان تشکیل می‌شود و دانش‌آموزان در دو بخش تقسیم می‌شوند.

تاکید بر بهتر شدن وضعیت معلمان

وی با اشاره به فداکاری‌های معلمان کشور در جهاد آموزشی بعد از تعطیلی مدارس گفت: این موضوع باعث تعامل بهتری میان معلمان و دانش‌آموزان شد. یکی از سیاست‌های ما در دولت فعلی بهتر شدن وضعیت معلمان است. یکی از این برنامه‌ها رتبه‌بندی آنها به تناسب صلاحیت‌هایشان است.

حاجی‌میرزایی ادامه داد: در فاصله سال‌های ۹۲ تا ۹۹ حقوق فرهنگیان نزدیک به ۵ برابر شد. تقریبا دو و نیم برابر علاوه بر کارکنان دیگر افزایش حقوق داشتند و عقب افتادگی با سایر کارمندان دولت جبران شد.

وی افزود: مشخص شدن وضعیت استخدامی دیگر اقدام ما بود که در برنامه ششم ۱۸۶ هزار نفر تعیین تکلیف شدند. طی امسال حدود ۸۰ هزار نفر استخدام می‌شوند؛ ۲۰ هزار نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان و ۲۵ هزار نفر تبدیل وضعیت و ۲۸ هزار نفر هم از طریق ماده ۲۸ استخدام می‌شوند که از طریق شرکت لیسانسه‌ها در آزمون مربوطه است.

۷۵ هزار فرهنگی برای دریافت مسکن واجد صلاحیت هستند

وی درباره مسکن معلمان گفت: حدود ۷۵ هزار فرهنگی برای دریافت مسکن واجد صلاحیت تشخیص داده شدند و تا الان بیش از ۱۹ هزار واحد در دست ساخت است. وام قرص‌الحسنه ۵۰ میلیون تومانی و در صورت زوج فرهنگی بودن تا ۱۰۰ میلیون برای مسکن فرهنگیان تخصیص دادیم که بانک ملی این وام را به فرهنگیان فاقد مسکن پرداخت می‌کند و نیاز به سپردن وثیقه نیست و ما آن را تضمین می‌کنیم.

حاجی‌میرزایی درباره اقدامات بسیار خوب در کشور بعد از اتفاق شیوع کرونا گفت: این نقطه درخشانی در تاریخ کشور در بخش مسئولیت پذیری اجتماعی بود.

تمام ایران، مدرسه شد

وی ادامه داد: یکی از جاهایی که آسیب دید نظام آموزش و پرورش کشور بود اما خیلی سریع به فاصله دوسه روزه بعد از تعطیلی مدارس با همکاری صداوسیما مدارس تلویزیونی ما دایر شد. این برنامه‌های تلویزیونی باعث برقراری عدالت آموزشی شد مثلا باعث شد دانش‌آموزان سراسر کشور از تدریس معلمان برجسته برخوردار شوند و نوعی همسن‌سازی آموزشی اتفاق افتاد. روزی تعبیر امام راحل این بود که ایران را مدرسه کنیم و می‌توانم بگویم در این شرایط ایران مدرسه شد. یکی از آرمان‌های آموزش و پرورش که پیوند خانه و مدرسه بود در ایام کرونا محقق شد.

وزیر آموزش و پرورش در پایان از مردم تقاضا کرد کمک کنند سال تحصیلی را با حفظ سلامت دانش‌آموزان شروع کنیم. وی افزود: آموزش ترکیبی که مکمل آموزش حضوری است ظرفیت‌های خوبی ایجاد می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار