نوبت گیری ۷۴ درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان در پایگاههای سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی
تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اعلام کرد تاکنون ۷۸۵ هزار نفر از نوآموزان بدو ورود به دبستان معادل با ۷۴ درصد برای سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی در کشور نوبت گیری کردهاند.
به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش استثنایی کشور، سید جواد حسینی در حاشیه بازدید از پایگاه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی ناحیه ۳ شهر مشهد اظهار کرد ۴۴۲ هزار از نوآموزان معادل با ۴۱.۵ درصد نیز تاکنون مورد ارزیابی و سنجش قرار گرفتهاند.
وی گفت که تاکنون ۳۵ هزار نفر از نوآموزان یعنی حدود ۸ درصد به پایگاههای تخصصی هوش ارجاع شدهاند که از این تعداد تاکنون ۱۸ هزار نوآموز مورد سنجش تخصصی هوش قرار گرفتهاند. از این میزان سنجش در پایگاههای تخصصی هوش ۷ هزار نوآموز عادی، ۱۰ هزار دیرآموز و ۷۲۸ نوآموز استثنایی تشخیص داده شدهاند و ۷۵ نوآموز نیز به بهزیستی معرفی شدهاند.
معاون وزیر با اشاره به آمار سنجش استان خراسان رضوی اظهار کرد در استان خراسان رضوی تاکنون ۷۰ هزار نوآموز معادل ۵۷ درصد نوبت گیری کردهاند و ۳۵ هزار نفر معادل با ۲۹ درصد نیز ارزیابی شدهاند. با توجه به وضعیت قرمز شهر مشهد و دیر شروع شدن فعالیت پایگاههای سنجش این شهر آمار استان خراسان رضوی از میانگین کشوری پایین است که نیاز به فعالیت ویژه و گسترده در زمان باقیمانده دارد.
حسینی با بیان اینکه سنجش در تمامی پایگاهها با تدابیر کامل بهداشتی انجام میشود اظهار کرد دو شیفته شدن پایگاهها و فعالیت این پایگاهها در روزهای جمعه به تسریع روند سنجش میتواند کمک کند. ۲۰۰ پایگاه به پایگاههای سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در سال جاری اضافه شده است.
حسینی ادامه داد: پیشبینی اتاق انتظار برای والدین، افزایش زمان سنجش از ۱۵ به ۳۰ دقیقه، افزایش ساعت کار پایگاهها از ۴ به ۵ ساعت، پرداخت الکترونیکی وجه سنجش، امکان دوشیفته شدن پایگاهها، الزام کادر سنجش به استفاده از ماسک و دستکش و ضدعفونی مداوم پایگاه از اقداماتی است که امسال در طرح سنجش انجام شده است.
حسینی با بیان اینکه برنامه سنجش از سال ۷۳ با پوشش ۱.۵ درصدی شروع شده است اظهار کرد میزان پوشش در سال گذشته به ۹۷ درصد رسید و در سال جاری پوشش ۹۹ درصدی هدفگذاری شده است.
معاون وزیر با بیان اینکه بسته تحولی مداخلات بهنگام طلایی یکی از بستههای تدوینی آموزش و پرورش استثنایی است اظهار کرد یکی از راههای مداخلات بهنگام طلایی کاهش سن سنجش نوآموزان است و برای شناسایی به موقع و مداخلات بهنگام باید سنجش را به بدو تولد رساند. راهاندازی یک پایگاه سنجش در استانهای کشور یکی دیگر از برنامههای در دست اقدام آموزش و پرورش استثنایی است. برای رسیدن به استاندارد در برنامه سنجش، پایگاه جامع آزمونهای استاندارد سنجش در آموزش و پرورش استثنایی راهاندازی شده است.
ارسال دیدگاه