کاظمی: یکی از مسیرهای کاهش آسیبهای اجتماعی، تقویت فعالیتهای فرهنگی و هنری است
دانشآموزان شرکت کننده در این مسابقات میتوانند به عنوان تولید کنندگان محتوای فرهنگی هنری مورد توجه قرار گیرند/درگیر شدن خانوادهها با فرایندهای آموزشی و پرورشی در بستر شاد از مزایای فضای مجازی است
تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش برگزاری مسابقات فرهنگی هنری دانشآموزان سراسر کشور را یک تولید محتوای بسیار ارزشمندی دانست که میتواند در اختیار همه دانشآموزان سراسر کشور قرار بگیرد.
علیرضا کاظمی درباره برگزاری سی و هشتمین دوره مسابقات فرهنگی هنری دانشآموزان سراسر کشور با بیان اینکه آثار آنان قابل تقدیر است به پانا گفت: «شاید همه فکر میکردند که در شرایط کرونایی مسابقات فرهنگی هنری برگزار نشود اما با همت و تلاشهای همکاران حوزه فرهنگی هنری، حوزه پشتیبانی و سایر بخشها، این برنامه امروز با قوت و قدرت در حال برگراری است. خوشبختانه به عنوان تجربه جدید در فضای پساکرونا یک تجربه ارزشمندی است و فرایند مسابقات فرهنگی هنری را در سالهای آینده تحت تاثیر خود قرار میدهد، حتی اگر کرونا نباشد.»
ایجاد روحیه نشاط و امید در بین دانشآموزان؛ با برگزاری مسابقات فرهنگی هنری
وی در ادامه از ابراز رضایت دانشآموزان و داوران از شیوه برگزاری مسابقات امسال خبر داد و اشاره کرد: «برگزاری مسابقات فرهنگی هنری در این شرایط میتواند ارزشهای بسیار زیادی را برای آموزش و پرورش و جامعه دانشآموزی کشور داشته باشد همچنین میتواند ایجاد روحیه نشاط و امید را در بین دانشآموزان افزایش دهد تا این امیدواری در آنان ایجاد شود که فعالیتهای پرورشی و فرهنگی در هیچ شرایطی تعطیل نمیشود.»
کاظمی ادامه داد: «امسال ظرفیتها و رشتههای بیشتری به مسابقات فرهنگی هنری اضافه شده است و طبیعتا در کنار این موضوع، شرکت کننده بیشتری نیز داشتیم لذا به نظر میرسد میتوان ظرفیت این نوع مسابقات را افزایش داد.»
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از ارزش بالای مسابقات فرهنگی هنری در حوزه پرورشی و فرهنگی خبر داد و گفت که رسالت اصلی ما پرورش و شکوفایی استعدادهای فرهنگی دانشآموزان در حوزههای مختلف است.
زمینه راهنمایی مسیر تحصیلی و شغلی آینده دانشآموزان؛ با برگزاری مسابقات فرهنگی هنری
وی با اینکه این مسابقات میتواند زمینه راهنمایی و مشخص شدن مسیر تحصیلی و شغلی آینده دانشآموزان را فراهم کند لذا ارزشهای افزوده بسیاری را دارد گفت: «تربیت نیروی انسانی و جریان سازیهای فرهنگی میتواند از خروجیهای این مسابقات باشد البته برگزاری مسابقات در فضای مجازی اولین تجربهای بود که ممکن است کاستیهایی هم داشته باشد لذا تلاش خواهیم کرد این نقایص را برای سالهای آینده رفع کنیم.»
تاکید بر نیازسنجی و بازمهندسی رشتهها
کاظمی با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم در ضمن برگزاری این مسابقات یک نیازسنجی را نیز از دانشآموزان و یک بازبینی و بازمهندسی در رشتهها، فرایند برگزاری مسابقات، داوریها داشته باشیم گفت: «باید از این فرصت استفاده کنیم و نیازهای دانشآموزان را بیش از پیش مورد توجه قرار دهیم.»
وی اضافه کرد که برگزاری این مسابقات یک تولید محتوای بسیار ارزشمندی است که میتواند در اختیار همه دانشآموزان سراسر کشور قرار بگیرد و دانشآموزان شرکت کننده در این مسابقات میتوانند به عنوان تولید کنندگان محتوای فرهنگی هنری مورد توجه قرار گیرند.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد امیدوارم بتوانیم نمایشگاهی از آثار دانشآموزان شرکت کننده در این دوره از مسابقات را در فضای مجازی شبکه شاد ارائه دهیم.
بسیاری از کارهای آموزشی و پرورشی بدون همکاری خانوادهها انجام نمیشود
کاظمی مساعدت و درگیر شدن خانوادهها با فرایندهای آموزشی و پرورشی در بستر شاد را از مزایای فضای مجازی دانست و بیان کرد بسیاری از کارهای آموزشی و پرورشی بدون همکاری خانوادهها انجام نمیشود.
وی گفت: «فضای مجازی به لحاظ زمانی، مکانی، مخاطب و جامعه داوری، ظرفیتهای بی نهایتی را در اختیار آموزش و پرورش قرار میدهد لذا این خود ارزش افزودهای دارد. دانشآموز در دورترین نقطه کشور در منزلش نشسته اما از طریق شبکه شاد آثارش را در پایتخت ارائه میدهد و بهترین داوران ملی آثار او را بازبینی و داوری میکنند این موضوع نیز ارزش بسیار بالایی دارد.»
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، در پاسخ به دیگر سوال پانا، کاهش آسیبهای اجتماعی را یکی از اثرات برگزاری مسابقات فرهنگی هنری و مسابقات قرآن برشمرد و افزود: «وقتی ما زمینه اشتغال صحیح دانشآموزان را فراهم میکنیم آنها به چیز دیگری نمیاندیشند لذا قطعا یکی از مسیرهای کاهش آسیبهای اجتماعی تقویت فعالیتهای فرهنگی و هنری است.»
ارسال دیدگاه